17 Mayıs 2012 Perşembe

Anime Dosyası II: Baka and Test, Special A, La Corda D'oro, Kore Wa Zombie Desu Ka

          Kore Günlükleri Anime Dosyası'nın ikinci yazısı ile karşınızda. Bu sefer birden fazla animeyi sizlere sunuyorum. Tek tek yazmak çok sıkıcı.:) Eminim tek tek okumakta öyledir.:) 

Baka To Test To Shoukanjuu ve Baka To Test To Shoukanjuu Ni... (Baka and Test)

          Anime nedir?: çizgi film. Çizgi film nedir?: belli yaş gruplarına hitap eden yani çocuklarımızı eğlendirirken çaktırmadan eğiten öğretici yapımlar.
          Hayır bu basma kalıp cümlelerde nereden çıktı diye itirazlara geçmeyin hemen. Bizler elbette animenin bambaşka bir dünya olduğunun bilincinde olsak da çocukluğuna bağlı bir millet olarak sokaktaki bir çok insanın bilinç altında anime eşittir sadece çizgi filmdir.
          Fakat bu anime herkesin bildiği tüm tabuları yıkar nitelikte süper eğlenceli bir yapım. Lezbiyenlik, gaylik, cinsi sapıklık gibi türlü türlü cinsel terim mevcut ama itici boyutlarda değil kesinlike. Çağırma savaşlarının yapıldığı fantasik mantıksız bir şey bu kadar güzel, bu kadar akıcı ve içinde bu kadar derin duygular içerebilirdi ancak.:)

           Akihisa safoşu, Mizuki'si, Minami'si, Yuuji - Shouko çifti, yeni bir cinsiyet türü olan Hideyoshi'si ve sapık röntgencisinden oluşan F sınıfı ve çağırma savaşlarının anlatıldığı bir anime özettle.
           Mangası 2009'da başlamış ve halan devam etmekte. Anime ise şimdilik 2 sezon. İki sezonunda  da 13 bölüm bulunan arada OVAları ile kendini hatırlatan bu şahane komik yapımı başta izlerken ne izliyorum ben diye düşürdürse de sonra sevip bağrınıza basıyorsunuz. Bu arada hemen söylemek isterim ki benim favorim Minami.:))
          Son olarak anime ile şunu söylemek istiyorum: Aşk işinden sadece kızlar anlıyor arkadaş gerisi boş.:) Çünkü anime bana bu mesajı verdi :D

                       Special A...

           Okulun en çalışkan 7 öğrencisinin bulunduğu özel A sınıfının karakterinin anlatıldığı bir anime. 2 Numara olmaya mahkum olan Hikari ve sürekli yenmek için uğraştığı 1 numara Kei, sürekli aç Tadashi, hayatı çay-atıştırmalık-Hikari üçlemesinden oluşan Akira, ikiz kardeşlerin koruyucu meleği on parmağında on marifet süper namja modundaki Ryu, şarkı söylemek için konuşmayan Megumi, kızları görünce kişiliği değişen Jun ile birbirinden farklı özellikleri olan bu en çalışkan 7 insan ve aşkları benim için izlemeye değerdi.
          Her karakteri sevdim. Çok da eğlenerek izledim. Elbette abartılı yerleri vardı ama yine de katlanılamayacak kadar kötü değil. En sevimli karakter bence Tadashi idi. Hele bölüm sonlarında yer alan kuklasını çok sevdim.
          Sürekli Hikari tarafından bozulan Kei'ye acıdım resmen. Herkes biliyordu bir Hikari anlamadı Kei'nin durumunu yazık yahu.
          Akira ve Tadashi'nin ilişkilerini ise animenin ayrı bir güzeliğiydi bence.:)
          
          Özetle ben sevdim yani ama sizleri bilemem zira anime hakkında çok olumsuz yorumlar okudum. Belki de tek beğenen benimdir bilemiyorum.:))

           Special A 2003 - 2009 yıllarını arasında yayınlanmış bir mangadan uyarlanma. 17 citten oluşuyor. Anime yayınlandıktan bir yıl sonra mangada sonlandırılmış. Bunun dışında öyle dizilere mizilere konu olmamış. Hayret Tayvanlılar nasıl atlamış bunu.:))


            La Corda D'oro (Kin'iro no Koruda)....

          Yine oldukça kalabalık bir anime olan La Corda D'oro var sırada. Pakistan, Hindistan gibi ülkelerin arasında bulunduğu pek çok ülkede gösterilmiş bir anime La Corda D'oro. Dizilere konu olmasa da bir sürü oyunu piyasaya sürülmüş. Bana çok ilginç geldi neden bilmiyorum. Merak ediyorum oyunlarını açıkçası.
          Her izlediğim anime gibi La Corda D'oro da bir mangadan uyarlanma. 2004 - 2011 yıllarında arasında yayınlanmış mangası. Animenin ilk sezonu La Corda D'oro: Primo Passo adıyla 2006 - 2007 aralığında yayınlarken 26 bölüm olarak çıkıyor karşımıza. Secondo Passo olan ikinci sezon ise hangi akla mantığı uygunsa 2 bölüm. Ve herşey ortada kalmış hissi bırakıyor izleyicide. Bu yüzden çok tatmin edici bir finali olduğu söylemeyen ne yazık ki.
           Konu olarak ön planda müzik var ve aşk ikinci planda kalıp animeye yansımamış. Kalabalık animelerin en kötü durumu malesef ki bu. Karakterleri izleyiciye anlatacağız derken bütün bölümler bitmiş oluyor. Bunun sebebininde mangayı okumaya teşvik etmek olduğunu hepimiz biliyoruz elbette. Ama benim gibi ingilizcesi kötü olanlar için manga okumak eşittir hayal...
          Her neyse ben sevdim animeyi. Hepsinin kıza aşık olması tahmin edilebilecek bir durum. Ama benim favorim Tsuchiura Ryotaro. Resimdeki koyu yeşil kafa. Kızımızın aşkı olan mavi kafa Tsukimori Len'i ise çok fazla mızmız sesli buldum. Ses herşey.:))
           Animenin en güzel yanı ön planda olan müzikleriydi. Ben sevsemde şiddetle tavsiye edemeyeceğim ne yazık ki. İzlemek sizin kararnıza kalmış.:))


                      Kore Wa Zombie Desu Ka...

          Bu animeyi niye izlediğimi hala bilmiyorum. Sanırım Japonca'da Kore'nin ne anlama geldiği merak ettim. Evet beni teşvik eden Kore kelimesiydi. Bunun bizim ülke Kore ile bir ilgisi olmadığının farkındayım ama sahip olduğum bilinçaltı farkında değil sanırım. :D (Bu kız deli diyebilirsiniz, çekinmeyin. Ama deliyim diye blogumu okumaktan vazgeçmeyin lüften.:)) )
          Böylece ilk kez bir ecchi izlemiş oldum. Baka To Test To Shoukanjuu 'ya ecchi diyen diller utansın. Bizim bakalar kat kat masum bu Zombi ekibinden. Ve böylece anlamış oldum ki ecchi kesinlikle bana göre bir tür değil arkadaş.
          Türünü sevmedim ama kendisininde de nefret etmedim animenin (neden ki?).
           Kore Wa Zombie Desu Ka aynı isimli bir mangadan uyarlanma. Çok şaşırdınız dimiii? Mangası olmayan anime var mı acaba? Manga hala devam etmekte. Anime ise şimdilik 2 sezondan oluşmakta. İlk sezon 12 bölüm, ikinci sezon ise 5 Nisan 2012'den beri Japonya'da hala devam etmek. İlk sezonu kazara izleyen ben ikinci sezonu izler miyim bilmiyorum, ama izleyeceğimi de pek sanmıyorum. Kısmet yinede...
          Konusuna gelirsek isminde de anlaşılacağı üzere fantastik bir öyküye sahip. Tek başına yaşıyan bir lise öğrencisi (Ooo lise öğrencisi demek, ne kadar ilginç:P İzlediklerimin hepsi lise öğrencisi zaten.:))) Aikawa Ayumu bir gece iyi kalpliliğinin kurbanı olur ve bir seri cinayetle can verir. Fakat cinayetten birraz önce kendisini eğlendirme çalışan Yūkuriuddo Herusaizu adlı fantastik kızımız bu lise öğrencisinden etkilenir ve onun bir zombi olarak yeniden hayat bulmasını sağlar. Ay konuyu yazarken ne kadar saçma olduğunu anladım bir kez daha.
          Yani bence siz izlemeyin.:)) Tabi ecchi seviyorsanız izleyebilirsiniz. Komik yerleri yok değil çünkü. Ayrıca arkadaş sevgisi de hoş bir şekilde işlenmiş. Sanırım nefret etmemi engelleyen şeylerde bunlardı:)


Kore Günlükleri Anime Dosyaları devam edecek...

8 yorum:

  1. Ben tek tek okumaktan hiiç sıkılmam cnm, uzun uzun yazabilirsin :)) Bu animelerin hiçbirini izlemedim (henüz) ama vaktim olduğunda mutlaka izlemek istiyorum.

    YanıtlaSil
  2. Böyle söyleme canım zaten yazarken durduramıyorum kendi biliyorsun. Bir de böyle dersen her bölümü yazabilirim birgün:))
    İzlediğindeki fikirlerini benimle paylaşmayı ihmal etme sakın.:))

    YanıtlaSil
  3. Neden bilmem bu tür blogları çok severim ben, bu türden kastım asyavari bloglar ve manga-anime listesi gibi olanlar.Bunun en büyük sebebi yakınlarımda animenin bile ne olduğunu bilmeyenlerin olması ve manga nın da yalnızca müzik grubu ismi olduğunu zannetmelerinden dolayıdır.Neyse ben de üstteki yoruma katılıyorum uzun uzun tanıt animelerini tek tek tek okumaktan çekinmem ben.Otaku yolunda emin adımlarla ilerliyorum zaten :D
    İçimi dökcem galiba uzun olcak yorum :)Yukarıda anlattıklarından yalnızca special a yı izledim ancak başından itibaren çevirili bulamayınca çıldırıp youtubedan tahmin edeceğin gibi de ing. altyazı izlemek zorunda kaldım tam anlamasam da romantizmi yetti bana beni tatmin eden de oydu zaten benim sempatik karakterim zavvallı Kei, Tadashi ikinci favorimmiş farkettim şimdi.
    Neyse baka test... adı çok uzun kısaca baka test diyelim özetinden dolayı sürekli burun kıvırarak sürekli izlemekten vazgeçtiğim animedir kendisine bir türlü ısınamadım bu saatten sonra da ısınamam galiba.

    YanıtlaSil
  4. Baka and Test'i bende sevmediğimi düşünmüştüm ama ikinci sezonu izleyince sevdiğimi anladım. Yada ikinci sezon ilkinden daha iyiydi, ondan sevdim, bilmiyorum.:))
    Special A güzel bir anime. Kalabalık olan animeleri ayrı seviyorum ben.:))

    YanıtlaSil
  5. evet katılıyorum special a cok güzel ve herlese tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  6. Ya special a nın 2. sezonu çıkıcakmı veya varmı arkadaşlar :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Special A tamamen bitti diye biliyorum ben, ikinci sezon olmayacak malesef...

      Sil
  7. Gercekten cok iyi yaziyorsun. Bir diziye basladigimda cozemedigim seyler olursa burdan okuyorum ve diziyi daha iyi anliyorum. Animeler hakkinda bende pek bise bilmiyorum. Ama 9 k-dizisi izledim. Hepsininde yeri ayri benim icin. Bu yazidan sonra animelerede goz atmak istiyorum :) Biliyorum senin icinde zor diziler arasinda ayrim yapmak :) Ama ben boyle ask agirlikli, sahnelerini izledigimde kalbimin carpacagi heyecanlanacagim(ki bu benim icin cok zor bise degil, en ufak seyde heyecanlaniyorum :) ) bir dizi onermeni istiyorum. Genc oyuncular olsa iyi olur lise aski felan :) BOF, playfull kiss youre beutiful the heirs city hunter personel taste faith you ve fallen for me izledim.

    YanıtlaSil