8 Mayıs 2012 Salı

Anime Dosyası I: Itazura Na Kiss

          Kore Dramaları izlemek benim için büyük zevk en azından bu zamana kadar severek izledim. 60 diziden sonra beni mutlu edebilecek dizi sınırları daha da katışlamış olsa da bu konuda umudum hala var.:)) Ama sadece kendini drama dünyasına saplayıp şizofrenik bir hal almayada hiç niyetim yok. Her yemeğin tadına bakmaya bayılan obur biriyim ben.:)) İşte bu yemeklerin benim için bir de tatlı kısmı var ki siz onları anime ismi altında tanıyorsunuz. :)
          Bugün Kore Günlükleri Anime Dosyası'nı açıyor hizmetinize. En çok sevdiğim tür olan romantik, komedi'nin anime hali çok daha güzelmiş yahu. Gülmekten beni benden alan sevimli animlerle karşınızdayım.
          Kimi Ni Todoke ve  Kaichou Wa Maid Samaile başlayan anime yolcuğumun üçüncü durağı Itazura Na Kiss oldu.


          Itazura Na Kiss... Bu ismi bir yerlerden hatırlıyorsunuz değil mi? Tabiki Playful Kiss'in uyarlandığı animenin adı.
          Diziden önce animeyi izleyipte diziyi beğenmeyenleri şimdi daha iyi anlıyorum. Çünkü anime gerçekten başka güzel. Birşeyin farklı verisyonlarını izlemekten gerçekten hoşlanmayan biri olarak Itazura Na Kiss izlerken hiç beklemediğim şekilde büyük keyif aldım. Oh Hani safoşundan kat kat sevimli olan Kotoko'yu izlemek çok daha hoştu.
         Öncelikle diziyi izlemiş biri olarak aralarındaki farklılar ve eksiklikler gözüme tokat gibi çarptı. İzleyenler tahmin eder ki animeyi daha çok beğendim. Ama iyiki önce diziyi izlemişim diyorum. Yoksa yazık olacaktı benim için Kim Hyun Joong'a. (Tamamiyle kendi çıkarım söz konusu.:D)

         1990 ve 1999 yılları arasında yayınlanan bu manganın aslında bir sonu yok. Çünkü yazar mangayı bitiremeden hayatını kaybetmiş. Yani böylesine sevimli bir yapımın altında çok üzücü bir haber gizli aslında.

          Konuyu bildiğinizden ayrıntılara girip canınızı sıkmak istemem. Bu yazıyı yazmamdaki amaçta izleyip beğendiğimi söylemekti.:))






    

21 yorum:

  1. peki bir sey soracagım. animede cocukları falan oluyor mu?

    YanıtlaSil
  2. Yazınız çok güzel, bu animeye ben de bayılıyorum. Ama ben arkasından diziyi izlemeye karar verdim, yok.. Üçüncü bölümde bıraktım maalesef, hiç gitmedi bunun üstüne. :(

    Bu arada o olayı bilmiyorum ben, nedir tam haber?

    YanıtlaSil
  3. Evet çocukları oluyor animede.

    Bende önce animeyi izleseydim kesinlikle diziyi gözüm tutmazdı.:))

    Çok tuhaf olacak biliyorum ama hangi olay?
    Bu aralara anlayışım kıtta biraz kusura bakmayın lütfen.
    Manga yazarının durumu soruyorsanız bir kaza geçirip aniden ölmüş sanırım. Bende konuya tam hakim değilim ama ani ölümü sebebi ile manga yarım kalmış. Anime sayesinde manganın sonunuda öğrenmiş oldu sevenleri.:)

    YanıtlaSil
  4. Evet, manga yazarını sormuştum. Yok, est., ne demek. :) Ben de çok genel sormuşum zaten, şimdi soruya baktım da tekrar, asıl siz kusura bakmayın. :D

    Yarım kalan manga yani, çünkü anime çok şeker bir sonla bitiyordu. Daha ne uzatacaklar dedim ben de. :D

    Hım, nur içinde yatsın diyelim, ne diyelim... :( Peki animeyi başka birisi mi bitirmiş oluyor bu durumda? Ve bu habere üzüldüm şimdi, böhü..

    YanıtlaSil
  5. Evet, başka biri tarafından bitirilmiş oluyor bu durumda. Ama ölen yazarın eşi de yardımcı olmuş sanırım. Bende "http://www.anime.gen.tr/haberdetay.php?id=957" buradan okumuştum haberi.:)

    YanıtlaSil
  6. Bende bu animeye başlayacaktım ama başka şeyler araya girdi seyredemedim.Hatırlatma için teşekkürler :D ve ben de dizide Oh Hani'yi sevmiyordum nedense Bad Guy'dan sonra seyretmedim ama pek ısınamamıştım.Zaten Bad Guy'u seyredince iyice nefret ettim.Aslında oyuncuyu oynadıkları yüzünden nefret etmek biraz sığ mı kaçıyor ne bilemiyorum aman neyse yine de kız bana itici geliyor.

    YanıtlaSil
  7. İtazura na kiss için herkes senin kadar ilk önce diziyi sonra animeyi izleyecek kadar şanslı değilmiş sanırım.Gerçi diziyi yapanlar için pek de şans olarak görüleceğini sanmıyorum animeden sonra kimseyi kesmemiş dizi :)
    Ben animeyi sonuna kadar dayanarak izledim.
    Dayanark dememin sebebi ise kotoko nun her aptallığında ve her küçük düşürüldüğünde benim de küçük düşmüş ve aptal hissettiğimdendir.Ama bu hissettirdiğinin kanıtı sanırım.
    Onun dışında animeye başladığımda çocuğun sürekli onu aşağılaması benimde erkek kısmının tarafını tutmama sebep oldu ve kotokonun çocuğun etrafında çaresizce çırpınırken farkında olmadan çocuğu kendine aşık ettiğine şahit olduk.
    Animenin kuşkusuz en sağlam tarafı ve diğer animelerden ayrılan kısmı okulda başlayıp yetişkinliklerine kadar adım adım aşklarını seyrettirmesiydi.
    Yalnız anime başların ben bizim oğlanı hadi koçum daha zeki birini bul da postala şunu diye düşünürken yavaş yavaş benim de kızdan etkilenmem söz konusu o_O(şüphelenenler için söyliyim hayır erkek değilim vallahi :D)
    Anime şüphesiz rahatsız olduğum ikinci konuda erkek karakterin evlendikten sonraki tavrı oldu(rahatsız olduğum ilk kısım kızın aptallığıydı ama seri ilerledikçe hafifledi aptal kıza zeki oğlan figüründen rahatsızlığım benim aşırı önyargımdan olsa gerek)
    erkek karakterin tavrına gelirsek hadi kızı aptal buluyordun aşık oldun tamam e sevgili oldun ok bi de hemen evlenmek de istedin peki evlendikten sonra kıza hep değil ama bazı yerlerde aptal muamelesi yapması-kız bazen haketse de- uyuz oldum.Kıskandığını farketmeyip kıza ilgi duymuyormuş gibi olması ayrı olay tabi, zekiliğine taptığım çocuğun kıskançlığın ne demek olduğunu bilmemesi ironik geldi biraz.
    Sonuş olarak 10 üzerinden karakterlere olan önyargımdan dolayı 2 puan düşürüp 8 veriyorum (gerçi hiç anlamam bu puan verme olayını kim takar benim puanımı?)

    YanıtlaSil
  8. Bütün animeler lise döneminde kesilirken Itazura Na Kiss'in karakterlerini büyütüp ya sonra kısmında bizi merakta bırakmaması en iyi yanlarından biri, haklısın.
    Ben ilk izlediğim Oh Hani'ye de üzülmüştüm(kendimce sebeplerim vardı da:) ).
    Ama Kotoko'yu daha çok sevdim. Oh Hani'ye dizi bittikten sonra sinir olduğumdan da kaynaklanabilir bu durum bilmiyorum.:))
    10 üzerinden 8 de çok iyi bir puan bence daha ne olsun.:))

    YanıtlaSil
  9. <Irmak
    Ben henüz Bad Guy izlemedim ama Oh Hani nedense bana da çok itici geliyor işte. Sığ mığ boşver.:)) Dürüsttüz hiç değilse.:))
    Ki ben fark ettim ki kamera arkasından sonra sinir olmaya başladım ben Oh Hani'ye. Tam bir sebep yok ama sevmiyoruz işte zorla mı?:D

    YanıtlaSil
  10. Ben ilk dizisini izledim bu animenin bende kotoko'yu daha fazla sevdim oh ha ni'ye göre daha iyi ^^

    YanıtlaSil
  11. Oh Hani'nin yanında Kotoko candır, Oh Hani'nin canı çıksada olur bu durumda.:D

    YanıtlaSil
  12. Kızı bi' öldürmediğimiz kalmıştı zaten :P :D

    YanıtlaSil
  13. Hehehe dimi? Sonunda onu yaptım ben işte.:))

    YanıtlaSil
  14. Ben ilk diziyi izledim sonra animeyi ama hala dizi gözüme daha güzel gözüküyor valla. :D

    YanıtlaSil
  15. Bir şey soracağım. Acaba bildiğiniz bunun gibi sonunda evlenen çocukları vs. olan eğlenceli bir anime var mı? En kısa zamanda cevabınızı bekliyorum. Sabırsızlıkla!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz Itazura Na Kiss 'dan başka öyle bir anime izlemedim.

      Sil
  16. Kaichou Wa Maid Sama'dan sonra ilk defa bir animeyi bu kadar çok sevdim. Açıp açıp çok defa izlemişliğim var. İlk defa bir anime'de kız karakterini erkek karakter kadar sevdim. Gerçekten mükemmeldi. Hala bile izleyesim var. Usui'den sonra bu kadar odun bir karaktere ilk defa rastladığım için etkilendim. Nedense bilmem odun erkekleri animelerde dizilerde vs. çok sevmişimdir. Animeyi izlerken adeta yaşamış gibi oldum. Aynı hisleri yaşadım. Kotoko aşağılandığın da kendimi aşağılanmış gibi hissettim. Gerçekten de o kadar animenin arasında en iyi anime bu. En büyük talihsizliğim ise diziyi önce izlemem olmuş sanırım. Çünkü dizisiyle animenin aynı olacağını düşünmüştüm. Ön yargılar işte. Erkek karakterimiz beni kendine aşık etmiş bulunuyor (:D)
    Kısacası evlilik çocuk bu tür animeler kendini sevdittiriyor. İster istemez kapılıyorsun. Hele sonunu çok beğendim. Çocuklarının olduğu zamanları göstermesi kısa bir zaman dilimi de olsa eğlenceliydi. Keşke dizisinde de böyle şeyler görmüş olabilseydik.
    1 gece de bitirdiğim için 25 bölüm benim için gerçekten çok kısaydı. Bu yüzden de çok üzüldüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Irie Naoki <3

      Sil
    2. Bir gecede 24 bölüm. Benim rekorumu kırmışsın animede.:))
      Benden neden bilmem soğuk karakteri daha bir severim animelerde, dizilerde...:) Ama Irie Naoki'yi çok kez boğazlamak istedim.:D

      Sil
  17. çoook beğendim :D

    YanıtlaSil