15 Mayıs 2012 Salı

Aynı Gökyüzü, Farklı Zamanlar: Queen In Hyun’s Man


          Sevgili K’nin misafirperverliğini ve tezcanlı kişiliğimi bahane ederek, yeni obsesyonumla yine karşınızdayım ;) Son takıntım The Moon That Embraces The Sun bittikten sonra kalbimde büyük bir boşluk bırakmıştı ve ne JGS (Love Rain) ne de YC (Rooftop Prince) bu boşluğu doldurabilmişti..ki ben Queen In Hyun’s Man dizi traileri ile karşılaşana kadar. Açıkçası, M&S’dan sonra tarihi dizi uzun bir süre daha izlemem diyordum. Ancak Rooftop Prince ile başlayan geçmiş-gelecek zamanlı fantastik dizi akımına ucundan biraz bulaşıp QIHM ile dibine kadar dalmış oldum. İyi ki oldum.

          Bu diziyi nasıl keşfetmem tanıtımını izlememle olmuştu ama o videoyu nasıl bulmuştum hiç hatırlamıyorum. Dizinin trailerini izlediğimde başrol erkeği çok ilgi çekici bulmamıştım, ancak InNa her zamanki şirinliği ile beni cezp etmişti bir kere.





Orjinal Adı: 인현왕후의 남자 / In-hyeon-wang-hoo-eui Nam-ja
Adı: Queen In Hyun’s Man
Tür: Romantik, Fantastik, Komedi
Bölüm Sayısı: 16
Yayınlandığı Kanal: TvN
Yayın Tarihleri: 18.4.2012 – 08.6.2012
Yayınlandığı Günler: Çarşamba - Perşembe 23:00

KAMERA ARKASI:
          Dizinin ekibi çok ünlü olmasa da bir önceki işlerinin başarısıyla yerlerini garantilemiş profesyoneller.
          Yönetmen: Kim Byeong-soo (Bir önce yönettiği dizi Vampire Presecutor. İzlemedim ama aksiyonu bol ve çekimlerinin başarılı olduğunu okudum. OK!)
          Senarist: Song Jae-jeong (High Kick ve Coffee House’ın yazarı). Eğlenceli bir senaryo olacağı garanti. OK!)


OYUNCULAR:
          Hyun Woo, A thousand kisses ve Fly high gibi başarılı yapımlarda oynamış. Ben daha önce izlememiştim ve açıkçası tanıtım videolarında da beğenmemiştim. Ancak bu fikrimi 2. bölümde değiştirmeyi başardı.
          In Na ise diziye göz atma sebebim. Secret garden ve Greatest love diyorum.. Şirinlik muskası, tatlılık abidesi diyorum.. Bu dizide de bu özelliklerini sonuna kadar kullanmış diyorum.. Daha ne diyeyim J

  • Ji Hyun Woo - Kim Boong Do Queen: In Hyun zamanında yaşayan çok akıllı bir akademisyen



  • Yoo In Na - Choi Hee Jin: Günümüzde “Hallyu star” olma hayalleri kuran manken, oyuncu
 
 

  • Kim Jin Woo - Han Dong Min: In Na’nın eski sevgilisi, Hallyu star, ünlü playboy



  • Ga Deuk Hi - Jo Soo Kyeong: HJ’nin arkadaşı, menajeri, her şeyi.


  • Jin Ye Sol - Yoon Wol : BD’ya aşık, ona yardım eden gisaeng.



  • Park Yeong Rin - Yoon Na Jeong: HJ ve DM ile aynı dizide Lady Jang’ı oynayan ve aynı zamanda DM’i elde etmek isteyen HJ’i sevmeyen, dizinin gıcık tipi.
  • Jo Dal Hwan - Cheon Soo: BD’nun yardımcısı, hizmetlisi.
  • Eom Hyo Seob - Min Am: Joseon döneminde adalet bakanı
  • Do Si Gang - Ja Soo: Lady Jang taraftarı, suikastçilerin başı.
  • Seo Woo Jin - Sook Jong : Kral
  • Kim Hae In - In Hyeon Wang: Kraliçe
Konuya gelirsek;





          Dizi bu sahne ile başlıyor, iki karakter de araçlarından inip birbirine sarılıyor. Ama bu sahneden sonraki sahnelerin bununla ilgisi yok. Ama gidişattan anlıyoruz ki bu sahne ilerde bir anlam kazanacak.
          Konuyu anlamak için verilen tarihi özette, hizmetli Lady Jang’ın entrikaları nedeniyle Kraliçe In Hyun tahttan indirildiği ve sürgüne gönderildiğini öğreniyoruz. Bu olayla politikacılar ve halk 2’ye ayrılıyor: Leydi Jang’ı desteklerken (Soronlar) ve kraliçeyi destekleyenler (Noronlar). Yıllar sonra, Kral Sukjong yaptıklarından pişmanlık duyar ve In Hyun’un yeniden Kraliçe olmasını sağlar, ancak Kraliçe gizemli bir şekilde (Jang tarafından zehirlendiği sanılıyor) ölür. Kral Sukjong, Lady Jang’ın komplolarını fark edince, onu zehir içirerek idam ettirir.
          Bu tarihi gerçekliğe uygun olarak dizi açılış yapıyor. Bong Do’nun Kraliçe In Hyun’un destekçilerinden bir bilim adamı olduğunu görüyoruz. Kraliçe tahttan indireli birkaç yıl geçmiş, Lady Jang onun yerini almış, ancak kral Sukjong olanlardan şüphelenmeye başlamış. Adalet bakanı Min kralın şüphelendiğini fark etmiş, kraliçenin varlığının Leydi Jang yönelik bir tehdit oluşturduğunu düşünmekte. Adamlarını Kraliçeyi ortadan kaldırmak için gece evine gönderiyor. İçerde kraliçe mum ışığında krala göndereceği bir mektup yazmaktadır. Dışarıdan suikastçilerin geldiğini duyar ve sonunun geldiğini anlar. Her an saldırılacağı korkmasına rağmen yazmaya devam eder. O anda kahramanımız Bong Do gelir ve kraliçeyi kurtarır.
          Bong Do, Kraliçenin mektubunun bulunup yok edilmemesi için bir giasenge verir ve kralı görmeye saraya gider. Silahsız bir şekilde kütüphanede beklerken, saldırıya uğrar. Yere düşer ve göğsüne gelen kılıcı bir kitapla engellemeye çalışır ve kılıç tam göğsüne saplanacakken…
          Günümüze geçeriz. Henüz çok tanınmış olmayan oyuncu Hee Jin, tarihi bir dizinin seçmelerinde finale kalmıştır. Son seçmelerde başrolün eski sevgilisi, Hallyu yıldızı, ünlü playboy Dong Min olduğunu görür. Dong Min, Hee Jin ile ayrılmalarının hata olduğunu düşünmektedir. Hee Jin, Dong Min ile birlikte çalışma konusunda emin olmasa da ünlü olmasını sağlayacak rolü çok istemektedir. Dong Min ise Hee Jin’in role seçilmesiyle yakından (!) ilgilenir, bu konuda çok da eğlenir ve sonunda Hee Jin başrole seçilir.
          Joseon zamanında, Dong Min kitapla kılıcın göğsüne saplanmasını engellemeye çalışmaktadır. Ki kitap delinir, kılıç Bong Do’nun göğsüne doğru… Pufff... Bong Do birden kaybolur.. Suikastçı ne olduğunu anlamaya çalışırken Bong Do kendini aynı yerde / 2012 yılında bulur. Ama oda boştur. Dışarıya çıkar ve hanboklu insanlar, modern giyimli insanlar, kameralar, ışıklar… Ne olduğunu anlamaya çalışırken biri arkadan omzuna dokunur ve “siz kimi oynuyorsunuz, ben Kraliçe In Hyun’um” der. Bong Do arkasını döner ve gülümsemekte olan modern kıyafetler içindeki Hee Jin ile karşılaşır…
          Birinci bölüm dizinin konusunda böyle toparlayıcı bir giriş yapıyor. Sonraki bölümler Kore dizilerinin ortalamasının üzerinde bir romantizm, komedi ve fantastik öğelerle çok güzel ilerliyor. Sonrasında Bong Do’nun zamanda ileri-geri gidişleri, bu sırada tarihi ve kendi kaderini değiştirme çabaları (çünkü tarih kitaplarında öldüğü yazıyor), ve Hee Jin’in ona yardım edişini izliyoruz.
          İlk bölümde açıkçası çok sıradan bulmuştum konusunu ve karakterleri. Ama ilk bölümde sakın vazgeçmeyin bu diziden. Beni her bölüm artan bir mutluluk ve heyecanla bağladı kendisine. Bir kere Bong Do karakterine aşık oldum. Eğitimli (hatta saray sınav birincisi) olması nedeniyle (aslında günümüzde tam karşılığı akademisyen olmalı sanırım) Bong Do oldukça zeki, akıllı, sakin ve nazik bir “kahraman”. Hee Jin ise çoğunlukla fevri, dürtüsel, doğal ve atılgan (düşünmeden konuşması ve davranmasını olumlu bir sıfatla tanımlamak istedim, çünkü bu onun en çekici yanı :D ). Ve ikisi birlikte çok uyumlu ve tatlılar.
          Bong Do’nun modern zamana verdiği tepkiler, uyum çabaları çok eğlenceli. Hee Jin’in fevri davranışları da. Şu anda favorim olan, her bölümünü [yayın günü önce altyazısız, sonra İngilizce ve de Türkçe altyazılı (ancak çevirileri çook geç geliyor. Sanırım kablolu tvde yayınlanan bir dizi olduğu için çok ilgi görmüyor)] en az üç kez izlediğim dizi, bu hafta 7-8. bölümleri ile zirve yapmış durumda. Ve tüm k-drama izleyicileri gibi ben de biliyorum ki, artık senaristlerin güzel giden her şeyi altüst edip bizi kanser etme zamanı yaklaştı. Gerçekten de 8. Bölümde öyle bir şey oluyor ki, “hayda!!” diyeceksiniz. Ama siz onu diyene kadar ne olduğunu öğrenmiş olacağım :D Eğer benim sizden önce öğrenip hava atmamı istemezseniz, benimle bir iki kelime QIHM hakkında konuşmak isterseniz, hadi hemen izleyin derim.



Kore Günlükleri'nden Not:
Konuk Yazarımız; Sevgili Çingum Işık'a tekrar tekrar teşekkürler... :))


16 yorum:

  1. hemmen izlemeye başlıyorum :) hatta bugün :) tanıtım için ellerine sağlık canım ^^ hyun woo'yu ben de daha önce hiç izlememiştim, bakalım kalbimizi kazanmayı başaracak mı? ;) bu arada rooftop prince'e ne kadar benziyor, zaman yolculuğu yapan kahramanlar konusunda yani. bu aralar kore'de yeni trend bu anlaşılan..

    YanıtlaSil
  2. Sorma cnm, Rooftop Prince'in açığı yolda gösterdiği amaca hiçdurmadan yürüyeceklerine and içmişler sanki, önce QIHM sında Time Slip Dr. Jin, arka arkaya geliyorlar maaşallah :D Tutabilene aşk olsun. Laf aramızda ben QIHM'i RP'den daha çok sevdim ;)

    YanıtlaSil
  3. ben şu anda the moon that embraces... diye devam eden diziye başladım. süper bayıldım. zaten rooftop prince ve love rainde izliyorum. the moon bitince ilk iş bu diziyi aldım listeme:)

    şu ara çok fena dizi izliyorum:)tanıtım için teşekkürler yoksa güzel dizilere denk gelmek için çok beklemek gerekiyor:)

    YanıtlaSil
  4. Asiruh'cum, izlediğimiz dizilere bakılırsa zevklerimiz benzer ^^ Bu diziyi de seveceğini düşünüyorum. Ben bu konuda biraz sabırsızım, Moon&Sun'ı da 6. bölümünde yazmıştım :D Ben diziyi sevince herkes izlesin istiyorum :D Sağolsun KoreGünlükleri o kadar kibar ve tatlı bir arkadaş ki, heyecanıma ortak oluyor ^^ Umarım QIHM çok sevdiğin bir dizi olur..

    YanıtlaSil
  5. Tesadüfen başladığım izlerken büyük keyif aldığım ender dizilerden bayıldım hiç sıkmıyor göz açıp kapayıncaya kadar bitiyor doyamıyorsun izlemeye en güzelide kızımız çok atak mızmız değil ilk duygularını açan o çok hoşuma gitti esas oğlan çok zeki tatlı cesur karekterini çok sevdim kısacazı bu dizi şahane izleyin izlettirin

    YanıtlaSil
  6. Adsız, söylediklerine yürekten katılıyorum. Bu dizinin güzelliklerinden biri de başrol erkeğin aptal olmadığı (aksine BongDo çok zeki) başrol kızın mal olmadığı (aksine HeeJin oldukça cesur ve güzel :) ) yan karakterlerin itici olmadığı (özellikle Dong Min'in hastasıyım :D ) başarılı karakterler ve kast seçimi. Bir çok dizide 10.blme geldiğinde bizi kanser etme zamanı gelir ve ben ordan itibaren diziden sıkılmaya ve soğumaya başlarım. Ama QIHM'de ne bizi sıkacak kadar hüzne ve klişeye boğdular ne de saçmaladılar. Bu hafta 11-12. blmler yayınlanacak ve deli gibi merakla bekliyorum ve bitmesine sadece 6 blm. kaldığına inanamıyorum :( Birçok saçma dizi 20-25 blm sürerken QIHM gibi sevimli ve eğlenceli bir dizinin 16 blm.de bitecek olması üzücü. Bu da öyle bir iç dökümü oldu benim için :)

    YanıtlaSil
  7. Harika bir dizi.2 Hafta önce bitirdim fakat etkisi halen üzerimde...Yazını çok beğendim...

    YanıtlaSil
  8. kesinlikle çok tatlı bi dizi. tabi son 2-3 bölümde sinir krizlerine soksa da insanı bitiş kurtarıyor bu durumu :)

    YanıtlaSil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. çok çok çok sevdim bende bu ara geçmişten geleceğe gitme olayına taktılar ama bence bu aralarında en güzeli ;)

    YanıtlaSil
  11. Şu an izlediğim diziler arasında birinci sırada. Baş karakterlerin birbirini gerçekten sevmeleri ve birlikte olmaları diziyi dahada heyecanlı hale getirdi. Yalnız esas oğlanımız şu an askerde. Keşke diziyi bi kaç bölüm uzatsalardı veya en azından özel bölüm çekselerdi.

    YanıtlaSil
  12. ya bır sey sorabılırmıyım turkce dublajı var mı ? lınk yollasanız ?

    YanıtlaSil
  13. Dün bitirdim bu diziyi. Final bölümünde ha ağladım, ağlayacağım diye düşünürken annem odaya girmesin mi dolan gözlerimden eser kalmadı :D :D ama o son kısmı beni gülmekten öldürdü :D O kadında hep aynı soruları soruyor sırası şaşmıyor hiç :D

    YanıtlaSil
  14. İzlemekte geç kaldığım bir diziyi bu gece bitirmiş bulunuyorum. Bu vesiyle uzun zamandır blogunuza girip okuyamadığım yazılarınıza göz gezdirme fırsatım oldu. Göz gezdirme diyorum çünkü epey yazı birikmiş:)Maşallah:) Epey bir ara vermişim anlaşılan yeni fark ediyorum. Her gün girip yazı yazıp yazmadınıza bakardım...
    Biz gelelim diziye:)Yazdan beri ilk izledim dizi olduğu içinmidir nedir çok severek ve eğlenerek izledim.Bütün karakterleri çok sevdim, iyisinden kötüsüne.Kötü tek Min Am'dı benim için, oda ölüp gitti zaten :) Tadında biten güzel bir diziydi..:)

    YanıtlaSil
  15. çok etkileyici ve sürükleyici bir diziydi nefesimi tutarak izlemiştim şimdi de izleyecek bir şeyler arıyorum Queen İn Hyun's Man,Secret Garden,49 Days gibi öneride bulunabileceğiniz diziler varmı?

    YanıtlaSil