28 Mayıs 2012 Pazartesi

Bir Mim: İlk Mim...

          Bloggerlar arası çok samimi ve sevimli bir dostluk var gözle görünür. Bu durumu en belirgin hale getiren şeylerden biri ise bence paslanan mimler. Her zaman uzaktan bakıp çok özenmiştim ne yalan söyliyim. Hele bir harem mimi vardı bir ara. O dönem ben özel sorunlarımla uğraşıyor olmama rağmen "biri bana da gönderse keşke" diye iç geçirmiştim.
          Uzun lafın kısası ilk mim yazım ile karşınızdayım. İlkokul çocuğu gibi içimde bir heyecan var üstelik.:)) İlk mimim için çok teşekkür ediyorum tekrar Tembel Agasshi'ye.:))


          Konumuz kitaplar... Bu konuda yetersiz olan ben güzel bir yazı sunamayacağım malesef size. Şimdiden mianhaeyo...

1.Ne sıklıkla kitap okuyorsun?

          Uzun süredir okuyamamıyorum malesef. Gençliğin yüz karasıyım farkındayım.:)
Halbuki benim gözlük kullanmaya başlamamım sebebi kitap okuma alışkanlığımdı bir zamanlar. O kadar çok kitap okurdum ki evde ışıkların sönme saati geldiği bile gece lambasında okumaya devam ederdim gizli gizli. Ama noldu gözlerden olduk işte.:))

2.En sevdiğiniz yazarlar kim?

          İllede şu olmalı diyip takip ettiğim yazar olmadı hiç. O yüzden tek bir kitapla yazar belirlemek bana anlamsız geliyor.:))

3. En beğendiğin kitaplar hangileri?

          Okuyupta beğenmediğim kitap pek olmadı bugüne. Ders kitapları hariç tabiki.:))
Ama hiç unutamadığım bir kitap var ki okuduğum her kitabın adını yazarını unuttum, onu asla unutmadım.Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat. İlk Türkçe roman örneği olarak bilinen taa Tanzimant Döneminde yayınlanan bu kitabı bir film izler gibi hızlıca ve büyük bir zevkle okumuştum. Okumayan varsa tavsiye ederim mutlaka.
         
4. Hangi yazarları daha çok tercih edersin, yerli mi yabancı mı?

          Yerli - yabancı hiç fark etmez. Benim dünya üzerimdeki felsefem şu: "Güzel olan herşeyi; okurum, izlerim, dinlerim." Sınırlamalardan hiç hoşlanmıyorum.:))

5. Bugüne kadar okudukların arasında en sevdiğin kitap serisi hangisi?

          Tam bir seri sayılır mı bilmiyorum ama Carpe Diem kitaplarını çok sevmiştik sınıfça lisedeyken. Ahh eski günler...
          Bir de Indu Sunderansan'ın Babül İmparatoru Şah Cihan'dan başlayıp Tac Mahal'e kadar uzanan iki kitaplık serisini çok severek okumuştum. "Yirmişci Eş" ve "Güller Şöleni".


6. Daha çok hangi kitapları okumaktan hoşlanırsın?

          Güzel olan herşeyi okurum demiştim ama illaki bir tür seçeceksem içinde biraz heyecan ve aşkta olmalı. :)

7. En son hangi kitabı okudun?

          En son İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku kitabını okumak zorunda kaldım. :p

8. Şu an hangi kitapları okuyorsun?

         Şuan okumuyorum ama yarından itibaren Finansal Yönetim kitabını okumam lazım. (Ben sınavlara çalışmam da okur geçerim.:D)

9. Kitap blogları hakkında ne düşünüyorsun? Yeterli mi?

          Hiç oturup incelemedim. Ben daha çok kütüphaneden yada aldığım kitapçıdan arkasını okur, beğenirsem alır okurum. Öyle araştırmam yani.:)

10. Kitap okumak sana ne ifade ediyor?

Kitap okumak yeni bir dünyaya uğramak bence.
İnsanlar ne kadar araştırma yaparsa yapsın Dünya'dan başka hiç gezenene taşınamayacağız malesef.:) Bu yüzden kendi dünyamdan kaçmak istediğimde başka bir dünyaya uğrarım kitaplarla veya dizilerle. Onlardan birşeyler katıp kendi dünyama geri dönerim sonra. Böylece daha az acıyla tecrübede edinmiş olurum.
Kitap okumak bir adım daha büyüttmek hayatını ve kendini özetle...

         İlk mimin sonuna gelmiş olduk böylece. Zormuş yahu...:)) Ama asıl zor olan birine paslamak. Sanırım bu yapamayacağım birşey. Cevaplamak isteyen herkese bir kapı açıyorum bende...:))

4 yorum:

  1. 'Onlardan birşeyler katıp kendi dünyama geri dönerim sonra. Böylece daha az acıyla tecrübede edinmiş olurum...'çok güzel ifade etmişsin kitap okumayı.İlla insanın kendisi her şeyi birebir yaşaması gerekmez. bazı şeyleri okuyarak ve görerek yaşamalı,ders çıkarmalıyız. dediğin gibi ozaman daha az acıyla tecrübe edinmiş oluruz... ilk mimninde hayırlı olsun:)

    YanıtlaSil
  2. Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat gerçekten çok güzeldi bende okudum bu yıl çok güzel olmuş ilk mimin :))

    YanıtlaSil
  3. :)) Teşekkür ederim.
    Daha dolu dolu yazmak isterdim aslında ama kitaplar konusunda çok birikimli değilim ne yazık ki.:)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim Zeynep:))Kesinlikle aynı düşünüyoruz. "bazı şeyleri okuyarak ve görerek yaşamalı,ders çıkarmalıyız." başıma gelmiyor diye önemsememek en büyük yanlış her zaman. Herşeye hazırlı olmanın en kolay hali ders almak...:))

    YanıtlaSil