16 Temmuz 2018 Pazartesi

Güney Kore'nin Dünya Medyasına; Dünya Medyasından Türk Medyasına Yansımaları

           Ben Güney Kore ile ilgilenmeye başlayalı 10 sene oluyor. Televizyonda yayınlanan dizileri sayesinde dikkatimi çeken ülke benim için Güney Kore, yalan yok. Belki bir çok yazımda dile getirdim ama tekrar söyleyeyim; Bu Sarayın Mücevher'indekiler geleneksel olmayan kıyafetlerle nasılmış diye merakımın sonucu Ji Jin Hee ssi ye vurulmamla başlamış bir serüven benimkisi...

          O zamanlar neredeyse herkes Koreli deyince yadırgardı, alay eder hatta işi bir kaç beden abartıp küçümserdi bizi. Şimdilerde sevenleri çok Güney Kore'nin. Bir ortamda girdiğinizde en az bir kez Kore dizi izlemiş bir kaç insanla karşılaşmak mümkün hele ki yaş ortalaması biraz daha küçükse o ortamda sayı artabilir bile.

          Zamanında küçümsenen bizlerin tersine şimdilerde dünyanın gözü Kore'nin medyasının özellikle KPop'un üzerinde. Öyle ki artık Türk Gazeteleri'ne haberi görmek şaşırtıcı değil bizler için bile.

          Kendimi vatanımızı sevdiğimiz kadar kardeş ülke Güney Kore'yi seven bizler, artık sıradanlaşan haberler olmasına rağmen gurur duyuyoruz yine.

İşte onlardan biri ile buluşturmak istedim sizleri bugün çingular:

(Çekimin kalitesizliğinden ötürü özür dilerim; müdürümün korkusundan gizli gizli çektim resimleri)

          Sabah Gazetesi'nin Pazar ekinde yer olan bu haberin açıkçası öyle çok özel bir tarafı yok biliyorum. Dahası gazete basmasa da biz bu durumlardan haberderiz zaten hıhh...
Ama işte özellikle Amerika Avrupa sevmeyen ben kardeş ülkemin onları geçmesi ile gurur duydum ne yalan söyleyeyim. Oysa kendileri bile Amerikan özentiliğinden şikayetçilerken biz inkar edemeyiz bu durumu. Ama özentilikten boynuz kulağı geçer durumları beni çok gururlandırdı. Başarılarının devamının diliyorum buradan duymayacak olsalar da...



Bir diğer haberimiz basın için biraz eski bana paylaşmak için anca fırsat bulabiliyorum.

         Görmemek duymamak mümkün değil bu haberi...
Tarihi bir an, tarih için dünya barışı için çok önemli gelişmeler olarak kaydedildi bu resimler. Güney Kore ile Kuzey Kore arasındaki 65 yıllık savaş bu kareler ile bitti. Kuzey'in tüm dünyayı füzelerle tehdit edişinin bitiş düdüğü olarak geçti bu ve Tramp ile olan yakınlaşma.

         Geçmiş yani; radyolar televizyonlar gazeteler öyle yazdı. Burası siyaset blogu değil çok girmeyelim biz işin siyasi boyutuna. Hele ki ben; kimseye güvenmeyen ben asla " aa savaş bitti, herkes barıştı " polyanacılığına inanmam.

Ama aynı kandan, aynı ırktan insanların başkalarının çıkarları uğruna yıllarca ayrı yaşamasına, düşman olmasına üzüldüğüm için bu habere bir Kore vatandaşı kadar sevindim diyebilirim.
Düşünün bir ailede iki kardeş küsmüş de yıllar sonra barışmış, kucaklaşmış gibi hissettirmiyor mu insana?
       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder