12 Mayıs 2011 Perşembe

May 18



Orijinal adı: 화려한 휴가 / hwalyeohan hyuga (Mükemmel Tatil)
Bilinen Adı: May 18 (Mayıs 18)
Yönetmen: Kim Ji-Hun
Yazar: Na Hyeon, Park Sang-Yeon
Süre: 126dakika
Vizyon Tarihi: 426 Temmuz 2007

Oyuncular:


   Kore bir çoğumuza, bir çok açıdan çok güzel görünsede her zaman böyle değildi ne yazık ki...
Değilmiş yani. 1980 de dünyadaki her ülkede bir sorun vardı herhalde. İnanının bana çok şanslı bir nesiliz biz. İnsanlar çok büyük zorluk çekmiş eskiden. Kore Yarımadası'nın savaş ile birlikte bölünürken çok zorlu yıllar geçirdiğini biliyordum ama olayın 1980'lere kadar uzadığını düşünmemiştim. 80'li yıllarda yaşamamış olsamda yakın bir tarih 80'ler benim için. May 18 Kore'deki o zorlu yılların bir vahşetini seriyor gözler önüne.
Kesinlikle gerçeğin ne büyük acı olduğunu göz yaşları içinde izliyorsunuz.
Film bittikten sonra üzerinizden tır geçmiş gibi hissedeceksiniz.

       Film ile ilgili olmasa da küçük bir eleştri yapmak istiyorum Amerikan aşığı Koreli kardeşler için. Gidin başka millete aşık olun ne olur yahu. Adamlar yüzünden başınıza gelmeyen kalmamış. Hala onlara olan aşırı hayranlığınız devam ediyor. Ne tuaf insanlarsınız kafanızı kesseler iyi ki kestiniz sağ olun diceksiniz neredeyse.
18 Mayıs filminde görün Amerikalıların kendi halkınızı nasıl size öldürttüklerini :P


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder