10 Aralık 2019 Salı

Animasyon Önerisi: Ters Yüz - Emoji Dünyası

Bugün iki animasyon tavsiyesi var K'ore Günlükleri'nin sizlere...

Ters Yüz (Inside Out)

          2015 yapımı bir Pixar animasyonu Inside Out.
Vol-i ve Yukarı Bak gibi çocuklardan ziyade yetişkinler için yapılmış şahane yapımlardan biri. 
          İzlerken düşündüren, düşünürken kendimizi bulduğumuz; filmi izlemeyi bırakıp kendi iç dünyamıza döndüğümüz başarılı bir hikaye. Neşenin üzüntüyü kabullenişindeki yolculuğu hep mutsuz olduğundan şikayetçi bizler için çok şeyler anlatıyor.

         Herkes izlemesini tavsiye edeceğim bir yapım tabi hala izlemeyen varsa.


           Ayrıca hikayenin yazılışındaki güzelliği ayrıntılar ile işlenmiş senaryosunu şu tabloda görmek sizi filme bir tık daha bağlıyor.


Hatta bir de şu yazıyı okuyun üstüne, izlediyseniz elbet.




Emoji Dünyası
          2017 yapımı bir animasyon filmi. 
Ters Yüz filmine benzetilen ve kötü yorumlar alan bir film olduğunu görmek beni şaşırttı açıkçası.
Belki ben ilk Emoji Dünyası'nı izlediğim için öyle düşünmedim. Ama görsellikten ziyade bakış açısı önemli olduğunu düşünüyorum yapımları izlerken. Belki gerçekten esinlenilmiştir ama ikisinin verdiği mesajların farklı olduğuna inanıyorum. Bence siz ikisi de -benim izlediğim sırada hatta- izleyin..

          Standartlara zorlandığımız şu hayatta, farklı olmanın kabul edilmediği, sürekli eleştirildiği, yer yer istenmediği, değiştirilmeye, değiştirilemiyorsa silinmeye zorlandığı şu hayatta; kalıplara sığamayanları ve onların sevdikleri uğruna yenilişlerini anlıyordu filmimiz. Kendinizden bir pencere açıp bakarsanız filme eminim göreceksiniz sizden bir parça bu yapımda da... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder