25 Kasım 2019 Pazartesi

MAMA 2019: Adaylar (Bölüm 1)


          Merhaba sevgili Kpop severler...

Bir mevsimi daha geride bırakmaya hazırlandığım şu günlerde; kışa bizi bir kademe sevindiren MNet Asya Müzik Ödülleri de nihayet kapımıza dayandı.




          Kpop tüm dünyada popülerliğini arttırmaya devam ediyor. Peşinde çeşitli tartışmaları da getirse; benim gibi yıllardır Kore medyasını severek takip eden ama Kpop ile çok da haşır neşir olmayanlarda var. İşte bu yazı bizler için ilaç niyetine geliyor sevgili çingular. Adaylarımızı hep birlikte tanıyacağız bu önümüzdeki üç günde. Hem adaylarımı tanıyacağız, hem de bir senelik popülerlik açığımızı bu yazı ile kapatmaya çalışacağız. Hazır mıyız?

1. En İyi Yeni Çıkış Erkek

AB6IX

BrandNew Music Kore'nin hip hop rap şarkıcılarını yetiştiren şirketi; Produce 101'a katıldıklarında "Idol de mi yetiştiriyorlarmış" diye şaşkına uğratmıştı herkesi.
AB6IX; Wanna One ve Produce 101 sayesinde bu yıl çıkışı heyecan ile beklenen gruplardan biri oldu bu sebeple. Yeppun(güzel) Lee Daehwi, Kyowun (tatlı) Park Woo Jin önce bir düet ile ön gösterim yaptılar Wanna One fanlarına. Sonra Produce 101 ile tanınan Kim Dong Hyun ve Im Young Min (kotminadır kendileri:)) 'i de yanlarına katarak; benim tanımadığım yeni bir ismi de yanlarına alarak Brand New Music ilk idol grubunu çıkışını gerçekleştirmiş oldu.

İlk bakışta çok garip hissettiren grup isminin anlamı şuradan öğrenebilirsiniz.




          Breathe şarkısından ziyade ben Hollywood şarkılarını sevdim. Woo Jin'in rappini çok seviyorum bu arada. Anlamak için sözlerine yazılı olarak bakmam gerekse de.:D


ATEEZ

        Çıkış için güçlü bir parça seçimi, güçlü koreografi, güçlü rap, başlangıç , ritim ve müzikle beğendiğim bir şarkı oldu.




TOMORROW X TOGETHER

          Bighit Ent. BTS'den sonraki idol grubu.
Tatlı sitil ile başlamışlar ve gerçekten sevimliler de... Duydum ki sevenleri de pek çokmuş.



KANG DANIEL

          İtiraf ediyorum ilk çıktığı gibi dinledim-izledim. Çok bekledik Daniel'i davası yüzünden. O kıromsu mavi takımın mavisi nasılda güzel yakışmış diye düşünmüştüm ilk izlediğimde. Ama Kang Daniel'i Wanna One ile görmeye alışık olduğum için yalnız görmeyi pek sevmiyorum.
(Ne yazık ki şarkısı da çok çok güzel diyemedim ben. Sorry..🙈




KİM JAE HWAN

         Kim Jae Hwan'ın sesini gerçekten çok seviyorum. O yüzden çok dikkat vermeden bir kez dinlemiştim, sözleri gayet güzel.
Yine de ben performans kategorisini bekliyorum canlı canlı...:)




XI

         Çakma Wanna One. Produce X 101 galiplerinin çıkış parçası. Şikelerle gündeme gelen program; kazananlarına Wanna One müziği benzeri, andıran koreografisi ile bir başlangıç yapmış gibi. Bilemiyorum belki ben Wanna One'ın dağılmasını sindiremediğim için kılım bu programa...





2. En iyi Yeni Çıkış Kadın


ITZY

          JYP Ent. Wonder Girls hatırlatan klibi hayranlar arasında çok konuşulmuştu. Kızların sesi solo bazda güçlü bence...




Rocket Punch

          Eminim seveni çoktur ama sorry ben beğenemedim. Çünkü özel bir tarafı yok çok bilindik sıradan geldi bana.




BVNBIT

          Yaşlılıktan olsa gerek artık gözlerim net göremiyor bir an banvit tavuk yazıyor sandım grup adında. :D Sorry...
          Kızların ilk Dramatic performans klibini izledim. Çok beğendim. Kzılar ses olarak dans olarak güçlülerdi. Kendilerine güvenli duruşlarını güzeldi. Şarkının melodisini de çok tanıdıktı. Ama Hocus Pocus klibini görüp şarkısını dinleyince övgülerimi geri alasım geldi. Neyse bu kategori şarkıcıları genel çıkışlarını değerlendirmek üzere planlı. ;)




EVERGLOW

          Şarkı fena değil ama koreografi sınıfta kaldı bende.




SOMI





Cherry Bullet





3. En İyi Erkek Grup


EXO

          SuJu sevgimden olsa gerek SM Ent. kliplerini izlemeyi seviyorum.
Ama EXO yıllar içerisinde bana kendini yavaş yavaş sevdiren başarılı bir grup. Şarkılarından önce üyelerini seviyorum. Sanırım Kpop bu yüzden bu kadar sevilip popüler oluyor. Şarkılardan önce üyeleri sevdiriyorlar bize.
( Gerçi iki yüzlü dünyada Kpop çirkinlikleri de çıktı bu yıl ortaya,
 üye sevmeye de korkar olduk ama 😉)


GOT7



NCT127



MONSTA X

          Grubun Follow şarkısı bildiğimiz zurnalı halay şarkısı değil mi sizce de?




BTS




SEVENTEEN

          Yumuşak girişle yükselen şarkıları severim. 02:06 daki dans hareketlerini de ayrıca beğendiğimi belirtmek isterim. :)





4. En iyi Kadın Grup


BLACKPINK




TWICE




Red Velvet




MAMAMOO

          En çok bu şarkıyı sevdim. Her fırsatta dinliyorum.



IZ*ONE




GFRIEND



         İtiraf edeceğim kızların kliplerini izlerken güzel elbiseymiş, ay güzel ayakkabıymış, saç modelini de güzelmiş, yakışmış derken klip bitiyor.🤭


5. En iyi Erkek Şarkıcı


PARK HYO SHIN

          Her yıl çok dinlendirici bir sesi olduğunu düşünen bir tek ben miyim?




BEAKHYUN



MINO




TAEMIN




Paul Kim




6. En İyi Kadın Şarkıcı


JENNIE




CHUNG HA




TAEYEON




Heize




HWASA



Kategorideki tüm şarkılar güzel. 
Çok özel olmasalarda dinlettiriyorlar kendilerini. 
Ama ben en çok Hwasa'nın şarkısı sevdim. 
Oysa ilk çıktığında ilk dinlediğimde bir kez daha dinlemem diye düşünmüştüm
 ama son günlerde hep onu dinliyorum. :D


Ve böylece sevgili çingular MAMA 2019 Adayları'nın ilk bölüm sonuna gelmiş oldu. 
Yarın performans adayları bölümümüzde görüşmek üzere;
takipte kalın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder