28 Ağustos 2020 Cuma

Mystic Pop-up Bar

Merhaba sevgili çingular;
Uzun zaman oldu bir dizi blogumuzda buluşmayalı değil mi?

Bugünkü konuğumuz bence 2020'nin en başarılı dizilerinden biri olan Mystic Pop-Up Bar.



           Bir webtoon uyarlaması olan dizimiz; gizemi ve komedisi ve tabiki hikayesiyle benim gözümden 2020 yılının en iyi dizisi oldu. The King, Dinner Mate, Sweet Munchies ve Mystic Pop-Up Bar dizilerine aynı anda başladım. Bu yılın dizilerinden pek memnun olamadım nedense bir türlü. Hep bir eksiklik hissediyordum. Bu ön yargı ile başladım bu diziye de. Beklentiyi düşürünce dizi daha güzel mi geliyor acaba insana? bilinmez, bayıldım. Bir bu tam olmuş gibi geldi bana belki de bu yüzden en iyisi olduğunu düşünüyorum. Yada benim sevdiğim tarzda olduğu için. Hem fantastik, hem komik, hem mesajlar veren; insana herkes insanı hatırlatan güzel bir yapım olduğu için belki de...
Geçmiş ile kurulan bağlantı ve olay örgüsünün yanında her bölüm kendimizden bir parça bulabiliyoruz ya ana karakterlerden yada yan hikayelerden. Belki de bu yüzden çok güzeldi.

           12 bölümlük dizimiz final olarak da çok başarılı üstelik.
Doruk noktasına ulaşıp hikayeyi bitirebilecekken yazarımız demiş ki; "mutlu sonda yazabilirim." Böylece bir çok senariste de örnek olmuş bence.:)




           Karakterleri çok güçlü bir hikaye ve oyuncularda onlara hayat verme konusundan çok başarılı.
Hwang Jung Eum ssi'yi ben "Can You Hear My Heart?" dizisinde pota kafalı kız olarak tanıdım ilk kez. Sonra bir çok dizisini izledim. Gerçekten yetenekli bir oyuncu. Oynadığı her karakterin hakkını veren isimlerden. Genel olarak yer aldığı projelerde başarılı ve kaliteli yapımlar. Lakin bu yıl kendisi estetik konusunda çok eleştiri aldı. Ayrıntılı incelediğimizde önceki yüzünden farklı birşey varmış gibi görünmüyor ama genel bakıldığında eskisinden de farklı duruyor. Belki de bu karaktere özel bir değişiklik yapmış olabilir kendisine diye düşünmekteyim.:)


           Deli kadın hareketlerine genel olarak alışığız da ayrıca haksız mıyız? Bu yüzden diziye çok yakıştığını düşündüm ben kendisinin. Rol arkadaşı olarak arada olan yaş farkı ile Yook Sung Jae ile olmasa mıydı eleştirileri tokat gibi cevap oldu dizimizin senaryosu ayrıca.

          Yook Sung Jae bir çoğunuz için BTOB demek olsa da benim için Goblin demek. Daha önce gördüğüm bir yüz olmasına rağmen Goblin'deki performansı ve karakteri benim aklımda yer eden.
Kang Bae karakterinin de çok güzel altından kalktığını düşünüyorum. Kirli dünyada bir başına olmasına rağmen, herkesin kirli düşüncelerini sürekli duymak zorunda kalmasına rağmen asla kirlenmemiş temiz masum bir karakter olmak o sevimli yüzüne çok yakışmış. Finaldeki gerçek kimliği ile kavuştuğu karizması da unutulmaz elbette.

         Onlara eşik eden Choi Won Young biz Kdrama severler için çok tanıdık bir yüz. Karakteri de o da kendini çok yakıştırarak oynamış sahnelerini. 45 yaşında bir ajussi olduğunu düşününce kendisinde aksiyon sahneleri de pek bir havalı duruyordu.


          Dizinin amacı aşkı anlatmak değildi, romantizm yok denilecek kadar azdı. Lakin "sevmek yürekten gelen derin bir duygudur" hissini de veriyordu finalde. "Kavuşulamayan nice yarım kalan hikaye bir yerde aradan 500 yıl bile geçse tamamlanır mı dersiniz? Dünyada gerçek aşk diye birşey gerçekten vardır umarım" hissini bile veren bir fantastik komedi tadı bence çok güzel. :D

         Dizimiz iyi güzel hoş ve kesinlikle başarılıydı. Ama bir dizi olduğu gerçeği unutulmadan izlenmesi gereken bir yapım. Kpop da binlerce spekülasyon yüklemesi yapan kesimler, ölümden sonraki hayat konuları dizileri inşallah hiç bir zaman fark etmez. Onlara kimbilir neler derler. Zira çok uç noktaları var.

Kısacası diziyi sizlere tavsiye ederek küçük spoiler ile yazımı sonlandırıyorum.:) 
Keyifli seyirler dilerim.






 



Adı: 쌍갑포차 / Ssanggappocha
Bilinen Adları: Mystic Pop-up Bar Two Tops Pocha / Twin Bar
Tür: Dram, fantastik, gizem, komedi
Bölüm Sayısı: 12
Yayınlandığı Kanal: JTBC
Yayın Tarihleri: 20.05.2020 - 25.06.2020
Yayınlandığı Günler: Çarşamba - Perşembe 21:30

Oyuncular: 

  • Hwang Jung Eum / Wol Joo 

  • Yook Sung Jae / Han Kang Bae

  • Choi Won Young / Şef Gwi - Lee Hon




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder