28 Kasım 2018 Çarşamba

Yıllar Sonra MAMA: 2018 Adaylar (Bölüm-1)

          Hatırlıyorum bundan yıllar önce gençliğimin baharında (abartıyorum şuan her zaman ki gibi) ilk seri yazımı yazmıştım blogcuğumda. Biliyorum artık kimse yazdıklarımla ilgilenmiyor, facebook sayfamdaki takipçi bile yok artık ama ben yinede kendi kendime bir nostalji yapayım dedim ve yıllar sonra MAMA adayları ile bir seri yazısı yazmaya için huzurlarınızdayım "son takipçilerim".

          MAMA Adayları serisi yazmayı çok seviyorum. Yıllardır vakit bulup yazmamış olsamda...
Hepimizin bildiği üzere Kpop çok hareketli bir sektör. Takip etmek bazen hayat meşkaleleri yüzünden imkansız hale geliyor. Ama bu popüler kültürden çok da uzak kalmak izlediğimiz dizilerdeki ince espri dokundurma ne varsa artık kaçırmamıza sebep oluyor. MAMA Adayları bu noktada benim için devreye giriyor ve bir sene uzak kaldığım Kpop popüleritelerini bir nevi özet geçmiş oluyor bana. Hatta yer yer fazlaca bile doyuruyor diyebilirim.

          Umarım sizin içinde yararlı bir seri paylaşmış olurum sevgili çingular. Öylese lafı daha da fazla uzatmadan birinci bölümümüze başlıyoruz.



1. En İyi Yeni Çıkış Erkek 

HAON

Eski 2PM üyesi Park Jae Beom şarkıya eşlik ediyormuş. İlk dinleyişte fena bulmadım açıkçası. Bayan vokal de pek yakışmış şarkıya.


Stray Kids

Ritim olarak kendine geçen bir tarafı olsa da ben pek şey edemedim ilk izlenim olarak...


Kim Dong Han - Sunset



THE BOYZ - Right Here


VINXEN - Sinking Down With U


Hyeongseop & Euniwoong - Love Tint


2. En İyi Çıkış Kadın 

NATURE - Allegro Cantabile

Özür dileyerek söylüyorum çok kötü yorumlar yapabilirim şu klip yüzünden. Sevenleri hatırına susuyorum.

GWSN - Puzzle Moon

Bir öncekine bir tık daha katlanılır oldu benim için. 


IZ*ONE - La Vie en Rose



I-DLE - LATATA


LOONA - Hi High

Japon anime şarkınaların benziyor.
fromis_9 - Love Bomb



Bu yıl çıkış yapan gruplar hakkında topluca bir kelam istiyorum. Kpop ritmik açıdan kendine çeken eğlendiren bir müzik ama artık kabak tadı veren şu sahte aigolardan vazgecsinler. Kız grupları bu yıl inanamadım ama erkek gruplara göre daha başarılı buldum. 2NE1 'ın yumuşatılmış tarzlarını hissettim bir kaç şarkıda. Ben grupların diğer şarkılarına da kısacık bir göz attım da söylüyorum bunları. BlackPink başarısı diğer ajansları da etkilemiş belli. Ama ben bu durumu daha samimi buldum. Aigolu ezik kız yerine daha ciddi kendine güvenen imajlar daha güzel ve samimi duruyor bence. O ciddiyetlerine de abartmadan doğal bir şekilde sevimlilik katabilmişler. Katamamış olanları görünce ögg diyesim geldi zaten. İsim vermeden kimseyi kırmamak adına genel söyleyeyim dedim. Şarkıların güzel seslerin kaliteli olduğunu görebildiğim gruplar çok özenti hareketlere sahipti. Doğal durmuyordu. Bu şarkıları seçmemim sebebi ise Mnet'in aday video tanıtımında olan şarkılar olması... tık tık


3. En İyi Erkek Grup


GOT7 - Lullaby

NCT 127 - Regular

NU'EST W - Dejavu

Wanna One - Boomerang



BTS - Idol


SEVENTEEN - Oh My!


4. En İyi Kadın Grup



BLACKPINK - Ddu-Du Ddu-Du



TWICE - Dance The Night Away


Red Velvet - Power Up


MAMAMOO - Starry Night



MOMOLAND - Bboom Bboom


GFRIEND - Time for the Moon Night



5. En İyi Erkek Sanatçı


DEAN - instagram



Roy Kim - Only Then



Park Hyo Shin - Sound of Winter
Didik didik ettim bulamadım arkadaş klibini teaserını koyduk el mahkum. 




ZICO - SoulMate



Hwang Chı Yeul - The Only Star



6. En İyi Kadın Sanatçı

IU - Bbibbi


SUNMI - Siren



CHUNG HA - Roller Coaster



TAEYEON - Something New



Heize - Jenga



           Böylece ilk bölümümüzün sonu geldik sevgili çingular. Oylarınızı http://mama.mwave.me/en/vote adresinden kullanabilirsiniz.

Genel olarak video kliplerde beni rahatsız eden gözlerindeki garip lensler oldu. Söylemeden geçmek istemedim. Yeni çıkışlar haricindeki kategorilerde ilk kez dinlediğim şarkı çok fazla var. Adını çok duyduğum halde hiç dinlemediğim grupların olduğu gibi. Sevdiğim olduğu gibi çok sıradan bulduğumda oldu. :)

O vakit ikinci bölüm de yarın görüşmek üzere...


                                                                                                                            Devam Edecek----->   

9 yorum:

  1. "son takipçilerim" (namı diğer; ben :D :D)
    Yeni bir yazı yazmanı bekliyordum bir süredir, geleyim de yorum yapayım diye :) Özledim çünkü :)
    Ama konu öyle birşeyki, hiç bir fikrim yok, yorum yapabileceğim hiçbir şey yok :D :D
    Sayacak olsam bu kadar şarkının içinde dinlediğim bi elin parmaklarını geçmez heralde :/
    Dean'in Instagram şarkısı müthişti ama bak onu biliyorum, haftalarca dinledim o şarkıyı tekrar tekrar :)
    Roy Kim'in Only Then'i de iyiydi ama ben çok benimseyemedim sanırım, bir iki kere dinledim denk gelince.
    He bir de Heize-Jenga'yı beğenmiştim dinlediğimde, unutmuşum şimdi burda görünce niye bi daha dinlememişim diye düşündüm :)

    Gerçi artık hiç k-pop dinlemiyorum. Dean-Instagram bir istisnaydı sanırım :D
    Eee çingu, kısaca nasılsın naptın ana fikirli yorumumdan buraya kadar :D Bloglarımızın eski canlılığına dönmesinin şerefine! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu görmek beni çok mutlu etti çingum. Yorum görmek beni mutlu etmişti. O yorumun senden geldiği görmek sevincimi 4e katladı resmen:))
      Bende yazıyorum ama çok bilgili olduğumdan değil. Aksine zerre kadar bilgim olmadığı için bir umut bir iki fikrim olsun istedim. Şarkıları ilk dinlediğimde yazarken fena değil dedim ertesi gün dinlerken pek de sevmedim. Sonra kendimi gerçekten yaşlanmış hissettim. İlk yazdığım MAMA serisinde yeni çıkış yapanlar sevilen fandomları milyonları geçen idollere dönüşmüşler...:D
      Benim severek dinlediğim gruplarda hiç yok listelerde. Popüler kültür ne çabuk değişiyor. Teknolojinin hızı sayesinde insanlarda gereğinden hızlı yaşıyorlar hayatlarını onu fark ettim. :)

      Roy Kim pek seviliyor. Sesi de güzel ama ben sebepsiz yere genel benimseyemiyorum onu. :)
      Bende istisnai olarak HAON un şarkısını pek sevdim. 3 farklı ses rengi sevdirdi sanırım şarkıyı bana.:)

      Yazmak çok güzel bir duygu özlüyor insan. Her ne kadar biraz geç kalıp verimli arazilerimizi çöle dönüştürmüş olsak da. Fighting! çingum ^^.

      Sil
    2. Haon'un şarkısını dinledim şimdi, başını pek beğenmedim ama devam ettikçe hoşuma gitti. Sanırım senin dediğin 3 farklı ses rengi olayıbenim de hoşuma gitti.
      Gerçekten de yaşlandık azizim, ne yapalım hayatın gerçekleri :)

      Fighting! :)

      Sil
    3. Sana 11 yetenek önereyim birde çingum.MAMA sayesinde keşfettim kendilerini. Sen biliyorsundur büyük ihtimalle ben biraz cahil kaldım, geç kalmışım. Neyse ki dağılmadan yakaladım. Wanna One, çok sevdim Boomerang şarkılarını enerji veriyor bana.:)

      Sil
    4. İsimlerini duymuştum ama şarkılarını dinlemişliğim yok :D :D Ben de çok uzak kaldım k-poptan :/ Hemen dinliyim bakalım boomerang'ı :)

      Sil
  2. ay bir de teşekkürler tavsiye için :) yazmayı unutmuşum ilk yorumda :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim canım umarım benim kadar seversin. Ben hala dinliyorum. :D
      Sevmesen bile mutlaka yorumlarını paylaş benimle beklemedeyim. ^^

      Sil
    2. Yorumu yazdıktan sonra şarkıyı hemen dinlemiştim, iyi şarkı aslında ama pek ilgimi çekmedi. Yaşlandım sanırım artık k-pop pek dinletmiyor bana kendini.
      Şimdilerde hep spotify'ın 3. yeniler listesinde takılıyorum. Öze döndüm, türkçeye dönüş yaptım :D:D

      Sil
    3. Ben sahne performanslarını izlerken o kadar keyif aldım ki şarkı da gözümde çok değerli oldu. Ama hiç bulaşmamış olman en iyisi çingum. Ben bulaştığıma pişmanım. Meğer proje grubu olduğu için dağılacakmış bunlar. Bu yaştan sonra liseli kızlar gibi dağılacakları gerçeği yüreğimi burkuyor. Utanıyorum kendimden. :D

      Sil