19 Mayıs 2022 Perşembe

Parasite

Adı: Parasite (Parazit)
Orijinal adı:  기생충 / gisaengchoong
Yönetmen: Bong Joon Ho, Han Jin Won
Yazar: Bong Joon Ho
Süre: 131 dakika
Tür: Drama, gerilim, komedi
Vizyon Tarihi: 30 Mayıs 2019
Oyuncular:


Parazit; 2019 yılında Kore'de gösterime giren ve daha sonra uluslararası platformda dahil olmak üzere pek çok ödüle sahip olan bir film. 

Türkiye'de de çeşitli kurumların uğraşları ile bir çok kez sinemalarda misafir ağırlayan bir yapım aynı zamanda. 

Ne var ki ben çok istemiş olmama rağmen bir türlü sinemada izleme fırsatı bulamamıştım kendisini. 10 yıllık fanlığımın en büyük eksikliği gibiydi bu filmi izlememek benim için.

Nihayet Netflix sayesinde bu eksiğimi kapatmak için oturdum filmin başına büyük heveslerle. 

Filmin türü komedi, gerilim. 
Gerçek anlamda bir gerilim filmi. Sürekli içinize 5 dk sonra kötü birşey olacak hissi veriyor. 
Buna inat akıcı bir film değil. Ne olacak merak ediyorsunuz, nereye varacak merak ediyorsunuz. Siz gerim gerim gerilirken karakterlerin rahatlığı sinirlerinizi bozuyor hatta. Sonunda beklenmedik bir hareketlilikle bir çok şey anlatılıyor oluşuna rağmen film; finalinde bitti hissi vermiyor ne yazık ki... Bir yarım kalmışlık havası var sanki...

Hikaye güzel, anlatılmak istenen başarılı ama ne yazık ki bence daha ayarında işlenebilecekken işlenememiş bir yapım. İki kesim arasındaki ayrım, aniden gelişen olay örgüsü ile üst seviyeye yükselmiş olması filmin değerini arttırıyor olsa da bu durumun sona saklanması giriş kısmının gelişmeden çok uzun olması bendeki eksiler... Ayrıca o kadar özel hikayesi, anlatmak istediği önemli bir konu varken; ortalama dikkat çekmek isteyen bir film gibi çiftler arasındaki cinselliği paylaşmaları da en gereksiz sahnelerden biri bence...
Uluslararası platformda ödüller alıp başarıya ulaşan bu filmi; izlemeden önce beklentimi çok yükselttiğim için belki herkes kadar beğenemedim, bilemiyorum. 




   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder