6 Mayıs 2022 Cuma

The K2

          Merhaba sevgili çingular;
Uzun bir aradan sonra KDrama incelemesi ile karşınızdayım.



2016 yılının TvN dizisi The K2.

            Ji Chang Wook Ssi'nin Empress Ki ile dikkatleri üzerine çekmesinin  ve Healer'daki aksiyonu ile yıldızının parlaması ardından gelen dizisi The K2. 
Aksiyon türünün yanına siyaseti katan dizimiz; politika denilen kirliliğin, düzenbazlığın perde arkalarını gösteriyor bizlere bir kez daha. İnanılmaz yakışıklı bir koruma ve birbirinden yetenekli kadrosu eşliğinde üstelik. 

            Para, güç, hırs, aç gözlülüğün siyaseti karalayan sorunlar olduğunu, kimsenin masum olmadığını, herkesin yalnızca kendi çıkarları peşinde koştuğu kirli dünyanın; başrol kadın karakterimizi de nasıl kirlettiğini izliyoruz aslında bölüm bölüm. "Ya dünya ne kadar da güvenilmez ve pis" dediğimiz, kötülere empati duyabildiğimiz ama buna rağmen yine de tasvip etmediğimiz başarılı bir duygu akışı var senaristin kaleminde. 

            Tabi bu başarıya eklenen abartılı ve mantıksız sahnelerin varlığı dizinin kalitesini bir kez daha düşünmemize sebep olmuyor değil yer yer. 

            Yine de oyuncuların yetenekleri uğruna kendini izlettiren bir yapım The K2. Tüm yeteneklerin yanında, bir de biz bayanlara görsel şölen sunan yakışıklı Ji Chang Wook profilinden bahsetmezsem olmaz. Adam başarılı bir oyuncu olmanın yanında o kadar yakışıklı çıkmış ki bazı sahneler; diziyi aksiyonu bırakıp Ji Chang Wook izliyorsunuz, abartısız söylüyorum. :) Kadınların üniforma, takım elbise gibi kıyafetlerden etkilendiğini duymuşsunuzdur. Bu dizide herkes koruma olduğu için her yer takım elbiseli. Bayanların aksiyon sevmesinin nedeni bu olabilir mi diye düşünmedim değil bir an.:)

          Dizimizi izlemekte hala geç kalmış olan varsa benim gibi; uyarmak isterim ki yazının buradan sonrası spoiler içerecek, bilginiz olsun. 

           Dizinin oyuncuları gerçekten sevdiğim ve yetenekli bulduğum isimler.

          Ji Chang Wook şi'ye eşik eden partnerleri Im Yoo Na'dan bahsedelim ilk olarak. Herkesin de dediği gibi gerçekten zayıf bir karakterdi. Karaktere o da pek oturamamış gibiydi. Konu mankeni gibiydi sanki bazen. Oyunculuğu mu zayıf yoksa karakterin zayıflığından kıza oyunculuk yapacak durum mu oluşmadı, bilemedim. 

           Anna; tüm karakterlerin ortak bir bağı, zayıflığı olsun, o da bu kız olsun denilen; sadece aksiyon siyaset yazarsak belki izlenmez, romantik sahnelerde koyalım, süper korumamız aşk da yaşasın diye yazılmış sahneleri olan pasif bir karakter değil mi zaten?

          Çok yere vurdum değil mi karakteri? Ama hak etti. Örneğin; kızın spot ışıkları ile sorunu olduğu halde  işe yaramayan ilaçlar içip, sahnede modellik yapması... Bariz fenalaşacağı belliydi. Kız kötü olsun, yakışıklı koruma sevgilisi de gelsin kıza sarılsın romantik an olsun diye yazılmış boş sahne. Çünkü o an o sahne asla bir yere bağlanmadı. Olmasa daha iyi olurdu kesinlikle. Çatıdaki buluşmaları yeteri kadar tatlıydı bence geceleri. 

          Sonra Je Ha'nın kıza aşık olma hızı... Ramen buldu diye çocuk gibi etrafında döne döne sevinen kıza mı aşık oluyor yani yakışıklı oğlanlar. Bundan sonra bende sevinirken etrafımda mal gibi döneyim bari, bakarsınız yakışıklı bir Ji Chang Wook düşürürüm ağıma...

          Bir çok yorum K2 kıza acıdı mı, korumak mı istedi, yoksa aşık mı oldu ayıramadık demiş, katılıyorum. Bende ayıramadım. Ama zaten adam yakışıklı acısa da olur diye mi düşündü acaba yazar.:)

          Şimdi sürekli yakışıklı yakışıklı diyip duruyorum, yanlış anlaşılmasın; oyunculuğunun önüne yakışıklılığı geçmemiş Ji Chang Wook'un. Performansı harika dizide. Aksiyon sahnelerini kendi çekmiş herşeyden önce. Çok çalışmış yakışıklımız, hakkını verelim. Hatta o yıl kablolu kanalda bölüm başına en çok kazanan oyuncu olmuş, 90 milyon won...

Ama itiraf etmeliyim ki: bu diziyi 31 yaşındaki ben değil de, çıktığı yıl 25 yaşındaki ben izlemiş olsaydı; bu fotoğraf ana ekranım olurdu kesinlikle, bir süre.


          Oysa aşk dedin mi Choi Yoo Jin derim ben The K2'da. 

          Kadın tam aşk kadını. Kötü kadın olmasına rağmen ben en çok onu sevdim, onu haklı buldum, onunla empati kurdum. 
           Sevdiği adam ile evlendiğini zanneden bir kadın; sadece kandırıldığını fark etmiş gün geldiğinde yazık. Gücü, parayı, ailesini sevdiği adam için fırlatıp atmış bu kadın; hiç sevgi görmemiş, hep kullanılmış yazık. Çevresinde binlerce insan varken gerçekte yapayalnızmış, kimseye güvenememiş, kimse onu gerçekten sevmemiş, yanında olmamış. Herkes her an saf değiştirip, sırtından vurabilir tetiğinde yaşamış yazık. Annesi aldatılmış, babasına yıllarca içerlemiş bu yüzden ve yetmemiş bir de babasının vicdansızlığı yüzünden bir dönüm noktası yaşayıp; kötülüğün esiri olmuş yazık.

            Tüm bu karanlığın içinde bir adam gelmiş; canını hiçe sayıp, onu öldürmeye geldiği yerde onu kurtarmış, yanında olmuş. En beklenmedik anında, en sıkışıp kaldığı yerde kurtarıcısı olmuş, belalarına bir şemsiye açmış onu korumak için. Şimdi o kadın nasıl o adama vurulmasın. Onu etkileyen ne yakışıklılık ne başkası. Hayatında ilk kez gördüğü samimiyet sadece. Birine güvenebilirim hissi...
            Ve bu sıcaklığın yumuş yumuş bir koyun değil de; onu şimdiki olduğu kendisinden başka yerlere, başka acılara sürükleyerek yiyip bitirecek bir kurt olduğunu bilmek... Bilse de sevmeye engel olamamak bir çeşit işkence aslında.

            Tüm bu duyguları ve daha fazlasını ekrana aktaran Song Yoon Ah şiyi ayakta alkışlıyorum. Böyle yetenekli bir oyuncu ile daha önce o kadar dizi izlemiş olmama rağmen nasıl karşılaşmamışım, hayret doğrusu. Kötüleri sevdiren oyuncular ve senaryolar Kore Dizileri'nin sevmemdeki en önemli etken. Bize bir şeyler öğretiyor bu insanlar her zaman. 

Dizi de herkes kötü idi ama hiç biri Choi Yoo Jin karakteri gibi sevgimizi de kazanamadı. Yine de Kim Gab Soo, Lee Jung Jin, Jo Sung Ha gibi çok sevdiğim saydığım oyuncuları; kötü rollerde de olsa izlemek benim için keyifliydi. Dizinin kadrosu dizinin en büyük artısıydı benim için. 


Adı: The K2
Tür: Melodram, Politika, Aksiyon
Bölüm Sayısı: 16
Yayınlandığı Kanal: TvN
Yayınlandığı Tarihler: 23/09/2016 - 12/11/2016
Yayınlandığı Günler: Cuma - Cumartesi 20:00

Oyuncular: 

  • Ji Chang Wook / K2 - Kim Je Ha
  • Song Yoon Ah / Choi Yoo Jin
  • Im Yoon Ah / Go Anna
  • Jo Sung Ha / Jang Se Joon
  • Kim Gab Soo / Park Kwan Soo
  • Lee Jung Jin / Choi Sung Won
  • Shin Dong Mi / Kim Dong Mi


1. The K2 Main Theme - Choi Chul Ho (최철호), Park Ah Reum (박아름)
2. Today Too -오늘도 Kim Bo Hyung / SPICA
3. Sometimes - 아주 가끔 Yoo Sung Eun
4. Amazing Grace - Yoona
5. Love you - Min Kyung Hoon / Buzz
6. As Time Stopped - 시간이 멈춘듯 Park Kwang Sun / Ulala Session
7. Anemone (Male Ver.) - J.A.N. (잔)
8. The Witch And The Girl - Choi Chul Ho (최철호), Oh Hye Joo (오혜주)
9. Mirror Mirror - Yang Sun Mi (양선미)
10. Wolf Knight - Yang Sun Mi (양선미)
11. When The Body Dies - Quando Corpus Morietur - Choi Chul Ho (최철호), Hong Dong Pyo
12. Wolf's Song - Yang Sun Mi (양선미)
13. Serenade - Yang Sun Mi (양선미)
14. Witching Hour - Choi Chul Ho (최철호), Oh Hye Joo (오혜주)
15. The Witch's Advice - Kim Min Young (김민영)
16. The Knight of the Rose - Der Rosenkavalier - Choi Chul Ho (최철호), Park Ah Reum (박아름)
17. Against the Odds - Oh Hye Joo (오혜주)
18. A Queen Of The Forest - Choi Chul Ho (최철호), Park Ah Reum (박아름)
19. Anna's Passionate - Anna's Appassionata - Park Ah Reum (박아름)
20. Anemone (Female Ver.) - Yang Sun Mi (양선미)


Aslında daha fazla spoiler içeriyordu bu yazı. 
Ama inanılmaz uzun oldu. 
Bugünlerde kimse uzun uzun yazılar okumuyor. 
Ben bile okuyamıyorum bazen. 😌 
Fakat yazmaya başladım mı da kendimi durduramıyorum malum
Öyle ise diğer kısmı başka bir yazıda paylaşmalıyım dedim.😊 
Dikkat!! tıkladığınız sayfada diziyi biraz gömmüş olabilirim.
Sinirlerimi oynatan saçma final bölümünden bol bol spoiler var çünkü.🙈. 

1 yorum:

  1. Bloggerıııım beni hatırlar mısın bilmem, ben senin yazılarını yıllar önceden beri takip eden okurun :) Ah ne çok özlemişim senin yazılarını okumayıı. Blog yazmayı bırakmadığını görmek beni çok mutlu etti.
    Diziye gelecek olursak ah bir çırpıda bitirdiğim dizilerdendii senin yorumlarını okudukça bir kez daha izlemiş gibi oldum.
    Yazılarına hız kesmeden devam etmeni bekliyoruuum ve şimdi hemen geç kaldığım yazılarını bir çırpıda okumaya kaçıyorum :)

    YanıtlaSil