Blog kullanım rehberi için tıklayınız.

7 Şubat 2011 Pazartesi

Bir Kraliçe: Queen Seon Duk


    İzlediğim en güzel dizilerden biriydi diyebilirim Queen Seon Duk...
    Oyuncular harikaydı herşeyden önce, hikaye, hikayenin işlenişi hepsi bir arada çok güzeldi kesinlikle. Silla'nın ilk kadın hükümdarı Kraliçe Seon Duk 'un hayatının anlatıldığı dizi de aynı zamanda ünlü general Yu Shin'in de hayatına değinilmiş. Aynı zamanda kraliçeden sonra tahta çıkacak olan kralın (Chun Chu) da gençlik dönemlerinden de bahsedilmekte. Özetle tarihi açıdan -ne kadarı gerçek kimse tarafında bilinmesede- çok şeyler öğrettiyor dizimiz.
    Yazıyı yazmadan; yaklaşık 1,5 yıl önce izlediğim dizinin resimlerine baktım da ne çok sevmiştim onu hatırladım birden. Bir dönem resmen Bidam Bidam diye yatıp kalkmıştım:d . Kaç kez Bidam çığlıkları ile  izlediğimi bilirim diziyi. Hatta dizinin finalini izlemek için okula bile gitmemiştim. Sonra finallerde benim için hoş bir durum oluşturmasa da bu olay yine de pişman değilim, bugün olsa yine yaparım:)
    Duk Man güzelliği ile, şirinliği ile, kararlılığı ile, kim olduğunu öğrenmek istemenin getirisi merakı ile yıllarca erkeklerin içinde yaşadı. Tam kim olduğunu öğrendi, saraydan kaçmak zorunda kaldı. Kardeşi olduğunu öğrendiği ile kardeşini kaybettiği bir oldu. Prenses olmak için dünya çaba harcadı. Tam oldu bu iş dedik, hop Mi Shil sayesinde yine saraydan kaçtık, geri dönmek için bin bir plan yaptık, döndük; kraliçe olduk nafile, kadınız diye kimse bizi hükümdardan saymadı, o da yetmedi son güvendiğimiz erkeğin saflığından yararlandılar diye bir de ihanetine uğradık. Ehh bu kadar acıya zorluğu dayanmadı kalbimiz... Biz yani Duk Man pes etmedi ama kalbi etti. "-dık" diyorum çünkü onunla birlikte sanki biz de yaşadık tüm bunları...

    Nelerden vazgeçmedi Duk Man; sevdiği adamdan (Yu Shin olur kendisi), annesi diye yıllarca bağlandığı dadısından, kız kardeşinden vs vs vs. Elde ettiği ne diye sorarsak aslında herkes gibi bir kara toprak...
Çok damardan girdim:d.



    Dok Man erkeklerin içinde yıllarca yaşadı ama tek başına yaşamadı. Onu her zaman zorlasa da daima onu koruyan Yu Shin'i vardı. Kız kardeşi ölmeseydi belki de Yu Shin ile mutlu mesut bir hayatı olabilirdi dedik hep ama o zaman da tarihe geçemezlerdi değil mi?:)
    Yu Shin kadar dürüst, adam gibi adam yoktur herhalde dünya üzerinde... Tüm kızların hayalindeki kahraman. Kahraman diyorum çünkü hayallerde bile onun kadar erdemli bir erkek yoktur herhalde.

    Mi Shil kötülerin efendisi gibiydi resmen ya. Kadının yapmadığı kötülük kalmamıştı. Taht için resmen çıldırmış bir kadın. Ama gel gör ki bu cadıdan tarih gayet de güzel bahseder. Sebebi dizi de Dok Man'ın Mi Shil'i affetmesi olarak gösterilmiş lakin gerçeği yanlız onlar ve Allah biliyor.
Ama tüm fettanlığına rağmen ben Mi Shil'i de pek severim. O öldüğünde içim çıkmıştı ağlamaktan...


    Canım Bi Dam, balım Bi Dam, saf mısın sen Bi Dam? Ne dedi sana büyük usta Moon No "Dok Man'a yardım et" dedi, ihanet et demedi. Neydi o Bidam'ın son 10 bölüm hali. Anası öldükten sonra sapıttı resmen. Bi Dam gitti içine Mi Shil kaçmış Efendi Bidam geldi. Ne severdim Bi Dam'ı halbuki, Dok Man'ın başı her sıkıştığında yardıma gel diye paralardım kendimi (sanki duyacakta beni:$).
Bi Dam kötü olsa da hep sevdim ben Bi Dam'ı, kızdım ama yine sevdim. Ben onun o piskopat haline vuruldum. Bir insanın yüzüne kan sıçrar da bu kadar mı yakışır ya.
Ve hep derim son bölüm bidam ölmedi, beni öldürdü. Resmen ölmüşüm gibi hissettim. Ona saplanan her ok bana saplandı, ona deyen her kılıç beni kesti sanki. Gözlerim şişti şişti patlıcak sandım... Kamera arkaları gerçek olmadığının gün gibi ispatı olsada ben yine de tekrar izleyemiyorum o sahneyi, içim parçalanıyor ne yapayım:$ ?


     Çok erken kaybettik Prenses Chun Myun'u. O da sevilendillerden gözümüzde...
     Ya Alcheon'a ne demeli? Ah canım ya prenseslerin sadık hwarangı. O sevilengillerin en başında. Başlarda biraz kıllık etsede Yu Shin'in alaya, savaş dönemi doğru yolu buldu bizim Alche...


     Tarihi dizilerin en sevmediğim yanı dizinin son bölümüne kadar neredeyse tüm kadronun ölmesi... Kim kaldı dizinin sonunda tüm kötüler bile öldü. Geriye kaldı Yu Shin Alcheon. Bir forumda okumuştum; dizinin ilk bölümlerinde Alcheon ile Yu Shin'in başına gelen yararlanma olaylarına üzülen izliyecilere yazılmıştı: "Boşuna üzülmeyin, şimdi yaralanıyorlar ama diziye kazık çakan onlar olacak" hahaha gerçekten de öyle oldu.
     Tarihi dizilerin en sevdiğim yani ise tüm kötülerin aslında özünde kötü olmadığının tam ölmeden önce vurgulanması ve hepsinin gözüme iyi görünmesinin sağlanması. Tüm kötülükler dizi sonunda tek birinin üzerine atılır. Seyirci bir tek o öldü mü oh iyi oldu der. O da büyük ustayı öldüren uyuzdan başkası değildi(adını şimdi hatırlayamadım, hatırlayan varsa bana da hatırlatsın:))

     Tekrar büyük usta Moon No demişken ondan bahsetmeden geçmemeliyim. Her zaman kurtarıcımız olarak gördüğümüz büyük ustamız zehirli bir okla kaybediverdi dizideki bir çok insandan daha değerli olan hayatını:( Ona da az yanmadı içimiz. Kim öldürdüğünden çok kim yüzünden demeli; kimin yüzünden olacak kıskanç Bi Dam yüzünden tabi ki (bakmayın Bi Dam'a bu kadar kızdığıma en çok sevdiğim odur aslında. Bir Bidamcı duruyor karşınızda ama hata hatadır değil mi:)).

    Büyük usta deriz de kendine onu rakip olarak seçmiş Mi Shil'in sağ kolu, sol kolu, her kolu biricik sadık hwarangı Chil Sook'dan nasıl bahsetmeyiz. Şu Mi Shil'e olan kör kütük bağlılığı beni deli etse de çok sevdim Chil Sook'yu da. Ama o bağlılığı bozabilen tek şey Chil Sook'nun So Hwa'ya duyduğu aşktı. Ama gel gör ki en dramatik hayat belki onların ki sevdiği kadını kendi elleriyle öldürdü Chil Sook bilmeden. Aslında bir nevi kendi kendini de öldürdü diyebiliriz. Ahh yine ağlamaklı sahneler canlandı gözümde oyyy... Söylemeden geçemeyeceğim dizinin en iyi çifti bence onlar:))
Chil Sook ve ölüm demişken resmen kendini biçtirtti ya Bi Dam ile Yu Shin'e tebrik ediyorum onu. (İnsan izliyor değil mi bu diziyi öyle can alıcı sahne olur mu ya ne kötüsünüz hıh:(  )

    Ve ölüm dolu dizimizde bahsetmek istediğim son ölüm Efendi Seol Won'un ölümü. Hep derim "Belki içlerinde en şerefsiz Seol Won'du ama içlerinde en şerefli Seol Won öldü. Bir hwarangın savaşta yaralanıp ölmesi kadar şerefli bir ölüm olabilir mi? Bence namümkün...

    Bu kadar ölümden sonra bir yaşayana ihtiyacımız var Chun Chu:) Kendisi bizi teyzesine olan tersliği ile başlarda biraz gıcık etsede, sonradan seçilen doğru taraf sayesinden kendisi de gözümüze girdi ve sevilengillerden olmaya hak kazandı:) Yine de Mi Shil'i taht konusunda akıllandıran (yani eşeğin aklına karpuz kabuğu da sokan odur)  bunu da unutmamak lazım.


    Yazarken fark ettim ki diziye ölümler damgasını vurmuş resmen ve her ölüm bize göz yaşı getirdi(yani bana getirdi.) Son bölüm zaten beni yedi resmen yedi. Şiddetle tavsiye ederim izlemeyen kalmasın ağlamak isteyene, aksiyon isteyene, birebir dizi, kamera arkasındaki komedi de cabası... ve yine şiddetle tavsiye ederim ki OST'ları mutlaka dinleyin gerçekten çok güzeller. Zaten Balbam Balbam gönlümüzün birincisi:)



Bir de teknik açıdan inceleme yapalım diziye;

Adı: 선덕여왕 (善德女王) / Seonduk Yeo Wang
Bilinen Adıları: Queen Seon Duk / Muhteşem Kraliçe
Tür: Tarih, Dönem
Bölüm Sayısı: 62
Yayınlandığı Kanal: MBC
Yayın Tarihleri: 25.05.2009 - 22.12.2009
Yayınlandığı Günler: Pazartesi - Salı 21:55

Soundtrack:
01. Main Title
02. Cam
03. Mishil Tema
04. Bu ay Sakladı - Lee So Jung
05. Balbambalbam - Hong Kwang Ho
06. Baramkkot (E.S) - Ye Song
07. Ara By - 아이유(IU)
08. Dolian (Varış)
09. Olmayan (Bǐ cái)
10. Adım Adım - Paul Potts
11. Baramkkot (E.S) - A Lee Yu (IU)
12. Gel, Tanrının İnsanları - Lee So Jung
13. Ortadan Kaybolmak
14. Sen Olmadan Göremem
15. Krallığın Yıkımı
16. Deokman Tema
17. Hanulnali
18. NangJang-Gyeol-Ui
19. Rüyalar
20. Yükselen İmparatorluk

Oyuncular:
  • Lee Yo Won / Prenses Duk Man - Sonra Kraliçe Seon Duk

















  •  Ko Hyun Jung / Lady Mi Shil

















  • Uhm Tae Woong / Kim Yushin

















  • Kim Nam Gil / Bidam

















  • Park Ye Jin / Prenses Chun Myung 

















  • Yoo Seung Ho / Kim Chun Chu














  • Lee Seung Hyo / Alcheon












  • Joo Sang Wook / Wol Ya 












  • Jung Ho Bin / Moon No

















  • Ahn Kil Kang / Chil Sook 

















  • Seo Young Hee /So Hwa
 

  • Jun Noh Min / Seol Won

2 yorum:

  1. Neden dizi sonlarına doğru hüzün sarıyor.. :(

    Bugün Cheongdam-dong Alice dizisinin son bölümünü izledim.. Bitmesin istedim.. Bu hüzün Queen Seon Duk'ta da olmuştu... Çok güzeldi Alice.. Hani dizilerin temposu düşüyor ya genelde, bu dizide hiç düşmedi.. Benden sana gelsin…

    http://www.youtube.com/watch?v=dleA7kX6OcY

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Queen Seon Duk da yaşadığım üzüntüyü izlediğim ilk 15 dizide bende yaşadım ama zamanla o duygu kayboluyor. Artık her dizi bana o hissi vermiyor. Bitsede kurtalsam dediğim diziler çoğalmaya başladı benim.:D

      Hediye için teşekkür ederim. Şarkıyı daha önce diziyi izlerken dinlemiştim ama tamamen türkçe altyazılı halini ilk kez izliyorum. Güzel şarkı..:))

      Sil