1 Kasım 2012 Perşembe

MAMA 2012 - Adaylar (Bölüm1)

          Geçen yıl Kore Günlükleri'nin ilk seri yazısı olan MAMA 2011'i hatırlarsınız sanırım. Bilmeyip öğretmek isteyenleri buraya alabiliriz hemen.:)
Ben geçen yıl ki temayı daha çok beğenmiştim.:)

          Her ne kadar geçen yıl kullandığımız oylar, kazananlarla uyuşmayıp bizi hayal kırıklığına uğratsa da bu yıl da yılmıyoruz ve oy kullanmak için kolları sıvıyoruz.
          Bu yılın ilk yarısında bazı özel sebeplerden ötürü gündemden uzak kalmış olsamda, olan bitenden hala bir haber yaşasamda, MAMA sayesinde önemli eksiklikleri kapatacağımı hissediyorum. Sizlerde benim gibi bir haberseniz ama yinede oy kullanmalıyım diyor fakat adaylardan bir haberim, ne yapmalıyım diye dertleniyorsanız bu yazı tam bize göre...:))



          İlk bölümde her ne kadar sizleri çıkış klipleri ile buluştursamda siz albümün genelini düşünmeyi ihmal etmeyin derim.:))


1. En İyi Yeni Bayan Sanatçı
          Bu kez geçen yıl ki gibi bunlar kim şoku yaşamadım. Çünkü Filozofcuğum'un şu yazısı sayesinde hepsi ile bir tanışıklığımız var.:)

AOA - ELVIS 
İlk çıktıklarında gündemi çok meşgul etmişlerdi. Ben bile biliyorum. 


SPICA - Russian Roulette
Şarkının ritmi güzel...


Ailee - Heaven
Güçlü bir ses... anlamlı bir klip...


JUNIEL - illa illa
Bu şarkı bir başka seviyorum. Sözlerini de ayrı seviyorum.
Karga sesimle söylemeyi de ayrıca seviyorum.:))
Bence kazanan olmalı...


HELLOVENUS - Venus
An-kın kız nasıl olunur?,örnek model bilmem kaç... Şu abuk davranışlarını yüzünden yeteneklerini geri plana atıyorlar yazık değil mi ya? Ne zaman dur diyecekler buna artık kız gruplarda?



2.En İyi Yeni Erkek Sanatçı

B.A.P - Crash


EXO-K - MAMA
SM etiketi koymasalar bile koreografiden nereye ait olduğu ortada. Duyduğuma göre çok umut vaad eden bir grupmuş. Bende bir ışık gördüm hani. Nede olsa pazarlama konusunda SM'in ne kadar zorlayıcı olduğu ortada.


Busker Busker - Cherry Blosssom
İlk tepkim "aa bu Koreli değilll..." oldu.
Sanki daha önce Koreli olmayan birini hiç görmedim de.
Klibin sonunda kıza değil ağacı koşmaları ise çok hoş... Her fan girlün oppasından beklediği davranış.:D


Ulala Session - Beautiful Night


John Park - Falling
Farklı bir tını...



3.En İyi Bayan Sanatçı

G.NA - 2HOT


GAIN - Bloom


Baek Ji Young - Good Boy


BoA - Only One
Önce drama versiyonunu izlemeliyim dedim. Ve çann... karşımda Yoo Ah In.:))


IU - You and I
Bu kıza böyle masalımsı şeyler pek yakışıyor. Elma şekerim IU'yu çok seviyorum yahu. Şarkıyı da beğendim. Oysaki albümü ilk çıktığı gün indirmiştim. Ama dinlemek için hiç fırsatım olmamıştı. Kısmet bugüneymiş.:) 
Söylemeden geçemeyeceğim; bence IU'ya böyle sevimli tavırlar yakışıyor. Bir keresinde sexy dans yaptırmışlar kıza. İnanın gram yakışmamış, üzerine 5 benden büyük durmuştu adeta.
Elma şekerime klipte Lee Hyun Woo eşlik ediyor üstelik. Sevenlerine duyurulur. :))
Bir sene önceki klipten hala benim gibi bir haber olanlara duyurum tabiki.:D



4.En İyi Erkek Sanatçı

GDragon - Crayon
Ne diyim GD işte.:))
Bana sıra gelene kadar söylenecek herşey söylendi zaten diğer blogger çingularım tarafında.:))


K.Will - I Need You
Drama OST'ları sayesinde yakından tanıdığım ve sevdiğim bir ses...
Klipte 128√e980 problemine bayıldım bu arada.:))


JYP - You're the One


Se7en - When I Can't Sing
Se7en'ın klipleri hep bu tarzda mı oluyor yoksa bana mı hep bu tarz olanlar denk geliyor?


PSY - Gangnam Style
Bizim ülkemizde artık suyu çıkarılan şarkı. Geçen bir mağazada Hyuna'nın eşlik ettiği oppan dagne style şarkısı da çalıyordu. Bayılmak üzereyim artık.
Atilla Taş ise yüz karası...



5.En İyi Kadın Grup

2NE1 - I Love You


Girls Generation TTS - Twinkle


SISTAR - Alone
Gruba lafım yok, şarkıya da.
Ama sormak istiyorum tüm bayan kpopculara. 
Bacağını açınca ne oluyor ablacım? Şarkıyı bacağın mı söylüyor?
MAMA serisi yazarken bacak görmekten fenalık geliyor her sene, vallahi...


KARA - Pandora


T-ara - Lovey Dovey
Cha Seung Won ssi sayesinde popüleritesinin kat sayısı artan albüm.
Güzel bir tanıtım stratejisi, güzel şarkılar...



Full versiyonu paylaşıp diğer adaylara geçecektim ama "jombi" versiyon yazan videoyu görünce "o ne demek ki be diyip tıkladım. Zombi demekmiş akıl edemedim bir anda, z yok ya Korecede. Vampirler bitti, zombiler başladı şimdi de neyse.
Klibi yarıya kadar ne olacak merakı ile ağzımdaki 1cm bir açıklıkla izledim. Fark edince açıklığı kapattım tabii.:D
Zombilerin ortasında korkmadan dans eden bir grup, yok artık...:S Sonrasında ise dans eden zombileri gördüğüm an ile gülmeye başlamam aynı anda oldu. Daha neler göreceğiz yahu...:D



6. En İyi Erkek Grup

TVXQ - Catch Me


BEAST - Beautiful Night


BigBang - Fantastic Baby
GD'nin saçlara hastayım, TOP'un kendisini çok seviyorum, Daesung'da o kadar kas var mıydı yahu, Seungri'den korktum resmen -neden ki-, oysaki Taeyang'ın dövmelerinden korkmalıydım ama özlemişim yahu BigBang. Çok koptum bu ara Kpop'dan sanırım, şimdi anladım.:)


Super Junior - Sexy, Free & Single
Ne diyim SUJU işte, seviyorum işte. Oturup albümünü inceleyip neredeyse her şarkısını tuhaf bir şekilde sevdiğim nadir gruplardan. İlk göz ağrım...


Shinhwa - Venus
Shinhwa'yı bilirim, bugüne kadar hiç bir klibini izlemesemde, dinlemesemde bilirim.
1998 yılında SM'in piyasaya sürüdüğü grup karşılaştıkları bir sürü zorluk, ayrılıklara rağmen hala bir aradalar. Tebrik etmemek, gıpta etmemek mümkün değil.
Artık oppa konumundan ajussi moduna geçseler de, enerjileri ile minik veletlere taş çıkarırlar, yetenekleri ile ezip geçerler.
Güzel şarkı, güzel klip kısacası...:))

Ayrıca kendileri 2003 yılında Türkiye'de bir fotoğraf çekimi gerçekleşirmişler.;)






          Ve böylece gelmiş olduk 1. bölümün sonuna. 2. bölümle yarın aynı saatte aynı yerde görüşmek dileği ile sevgili çingular... Hoş kalın, mutlu kalın ve beni bekleyin...

3 yorum:

  1. Bleggerim mamaya herkez oy verebiliyor mu eğer öyleyse nerden veriliyor . Ben hepsini tek tek dinleyip kime oyumu vericeğimi bile ayarladım umarım öyledir :D

    YanıtlaSil
  2. Geçen yıl Facebook yada Twittter'dan da oy veriliyordu ama ben bu yıl oradan giriş yapamadım. Ama üye olmak çok kolay. Bende üye oldum. O şekilde oy verebilirsin canım sende. 24 saatte bir oy verebilmek hakkı var bir de.

    Buradan oy kullanabilir: http://mama.interest.me/poll
    Buradan da üye olabilirsin: http://global.mnet.com/member/member.m
    :))

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil