31 Mayıs 2017 Çarşamba

Final Yapamayan Diziler Furyasında Bugün; Mystery Queen

          Bu blogu açalı 7 yıl; Kore Dizileri izlemeye başlayalı 9 yıl oldu. O kadar çok dizi izledim ki Korece'yi çözdüm çat pat. İlk duyduğumda hogul pogul ne diyor bu adamlar dediğim dilin alt yazısız komedi programını izleyebiliyorum artık. Favori çiftim bile var. Hong Yong Hwa ile Kim Min Ki. Ama o başka bir yazının konusu tabiki.
          Ben bile 9 sene içinde kendimi bu kadar geliştirirken dizilerin final beceremeyişlerine bir çare bulamamalarını anlamıyorum.

          Final her şey de en önemli nokta değil midir kardeş? Hikayede, filmde, dizide, gerçek hayatta bile. Yemeğin bile lezzetli olması son lokmasına bağlı demişti Pasta dizisi bile. Niye güzelim dizileri katlediyorsunuz be aklı bir karış havada yazarlar. Tabi adamlara ürün yerleştirme baskısı yaptıkları için bölümler boyu beyinler yanıyor demek ki bir noktadan sonra.

          Neyse efendim sözün özü onlardan biri Mystery Queen ile karşınızdayım. Bu dizi hakkında pek de yazmayı düşünmüyordum ama finale bir çemkireyim dedim, içimde kalmasın sevgili çingular.

Bu yüzden spoiler burdan gerisi,
 hemde final hakkında anladığınız üzere😊

Kwon Sang Woo dedi mi aklımıza melodramdan ötesi gelmez. Adam tatlıdır, sempatiktir, karizmadır, yakışıklıdır, güldürür eğlendirir; ama öyle bir sever ki en imkansızından, en zorlusundan... o acıların çocuğu bakışını her dizide bize fırlatır bir şekilde. Çünkü melodramdır Kwon Sang Woo.
          Dizi beni çok güldürse de, kaçırılma cinayetler derken alttan alttan bilinç altıma korkular salsa da, aksiyonu, gizemi bol olsada, vardı yine bir Kwon Sang Woo mellosu; bir çok kişinin fark edemeyeceği türde belki.

          Dizi başlarda çok sevildi. Gizem, aksiyon, heyecan, sempatik karakterler derken ilgi çekmeyi başardı. Bunun rahatlığıyla mı artık bilinmez, yavaştan kendini ağıra almaya başladı. Arka planda geçmişten gelen Ha Wan Seung melosu vardı ama hakkıyla işlenmedi. Finalde artık çözülür diyerek çok da kasmadık biz seyirci olarak. Ama biz kasmadık diye de adamlar patatese çevirdi olayı da finali de. Kafamızda 500 adet virüs gibi çoğalan soru işareti bıraktılar. Yazık bazı mağdur arkadaşlar ikinci sezon gelir umuduna bile girmiş, varın gerisini siz düşünün yani.

          Tamam katilleri, suçluları her neyse işte hepsini yakaladık da, isim gereği gizem kraliçemiz ajummamızın hikayesi buydu ama görümcesinin kaçırılmasını bu kadar uzatmasaydık, dedektif Woo'nun hikayesi daha özenli ve özetli işleseydik, dernekteki cinayete teşebbüs ajummaların hikayesi dizi için çok gerekli bir bağlaç olsa da özet geçseydik ne olurdu sanki. Dizinin reytingleri düşmezdi bence. :)

          15.bölüm güzeldi. Finale heyecanla soktu bizi. Kaderinin tekrarını yaşayan Ha Wan Seung'ın koşturuşu, ajummanın yaralanışı çok etkileyiciydi. Ama zanlımca olaylar şöyle gelişti. Dizi başta tutunca bunlar dedi ki "biz bu diziyi uzatırız, ana hikayeye hiç kasmayalım, 16 dedik ama 20 bölüm yaparız. ( zaten genelde Sang Woo oppa 20 bölüm takılırdı şaşırmıştım.)
Ama dizinin son haftalar reytingler düşünce planlar suya düştü 16'da bitirmek zorunda kaldılar. Bize de hiç çaktırmayacaklarını sandılar ama ben yemedim.

Neden?

          Asıl hikaye resmen finalde başladı çünkü. Seo Hyun Soo gerçekte kim? Bu kızın anası babası yok mu? Ne biliyor da ne gördü de öldürüldü?
          Sonda çıkan "beni arıyormuşsunuz ben Seo Hyun Soo" diyen kadın kimdi? Hani mezardaki kemik Seo Hyun Soo'nundu? Ha Wan Seung'ın ona verdiği yüzükten çakmıştık durumu. O zaman o kadın yine bizim ekibin bir yemi mi?
          Büyük balığı yakalayabilecekler mi?

          Hepsini geçtim bu Jung Ji Won denilen kadın ne ayak ya? Neyin peşinde? Sanki Avukatlık şirketinin ele geçirme istediğinin farklı bir sebebi var gibi. Ha ve Jung ya şirket... bununda soyadı Jung. Acaba bunun babası ortaktı da şirketi elinden mi aldılar? Bu kızda intikam peşinde falan mı? Jung Ji Won ile Ha Wan Seung tanışıklıkları ne zaman nerede başladı? Çünkü geçmişten gelen bir oppa dongseng (abi kardeş) ilişkileri vardı. Wan Seung seni kardeşim görüyorum demişti bir bölüm.

          Ajumma'nın kocası fazla cezasız kaldı bence. Aldattı mı aldatmadı mı? Ajumma'nın anne babasının dava dosyasına nasıl bulaştı, ne yaptı, sanki evli değil gibi davranması da bu durumla bağlantılı gibi miydi?

          Ha Wan Seung'ın babasının durumu daha muallak!? Nasılsa ben buradan çıkacağım dedi, nasıl çıkacak? Olayla nasıl bağlantısı var? Ne işler döndü de bu adam " ya eve döner istediğimi yaparsın yada seni katil ilan ederim" diye oğlunu tehdit edecek bir baba oldu? Bu adam baba mı, şam babası mı?

          Oysa dizinin bağlantı kurma biçimi çok mantıklıydı. Kaynanasının cinayete teşebbüs ile suçlanmasının bir anlamı vardı. Dedektif Woo'nun Ha Wan Seung'a yardım etmesi çok tatlı ve vefa borcunu ödemek için yaptığı güzel bir jestti. Ajumma'nın ailesinin cinayeti ile Seo Hyun Soo'nun bağlantılı olması beklenen bir klasik olsa da bağlanma şekli çok doğaldı.

          Ha Wan Seung'ın bütün saatleri satarak aldığı ofislerinde ben Dedektif Woo'yu da görmek isterdim göremedim.

          Son dizilerde anladık ki Daehanminguk yani Kore de para ile çok gizli işler dönüyor. Adalet dürüstlük rüşvetlere kurban gidiyor. Bu diziyi de bağlamaya çalıştıkları nokta buydu ama çok yetersiz geldi bana ne olurdu bir bölüm daha çekeydiniz sanki ya...

          Dizinin romantik kısmını iki şef üstlensede alttan alttan ajumma ile Ha Wan Seung'ın birbirlerine bağlandıklarını, kıskandıklarını görmekte o tatlı havayı bize hissettirdi. Bu kısım da gayet güzeldi.

          Dizi gayet güzeldi özetle. Başarılıydı. Baştan sona ajumma ile Ha Wan Seung'ın atışları çok eğlenceliydi. Polis Hong'un tatlılığı yakışıklığı ayrıca sevilesiydi. Bir ara görümceyi ona aşık edecekler sansam da; o da bir dikkatli bakışla geçiştirildi. Polis Hong ile Dedektif Ha'nın miniş bromance sahneleri bile vardı ve eğlenceliydi. İzlenmeyi reytingleri hak eden kaliteli bir yapımdı. Ama neden ortasından makaslanmış gibi yarım yamalak bitti cidden anlayamıyorum. Yardım edin bana... soru işaretlerime cevaplar verin...


9 yorum:

  1. 2. Sezonu geliyormuş 👍

    YanıtlaSil
  2. Hatta ikinci sezon bitmek üzere :) aslında birinci sezon devam ederken ikinci sezonun olacağı açıklanmıştı ama siz görmemişsiniz anlaşılan. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ben resmi açıklamayı görmemiştim. Ama görsem bile çıkana kadar inanmazdım. Ama 2. sezon ilke göre daha güzel.:)

      Sil
  3. Arka plan çok renkli olduğu için Yazıları okumakta zorlanıyorum.

    YanıtlaSil
  4. 3.sezon da gelsin lutfen dedektif ve ajumma askıda kaldı 🙄

    YanıtlaSil
  5. Yine mi😩 ben iki sezonu bitirme fırsatı bulamadım da henüz 😊

    YanıtlaSil
  6. iki sezon geçti ama hala tam bi sonu yok onu geçtim ajumma ile dedektif ha birbirlerine itiraf etseydiler herşev varım kaldı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2.sezonu başladım ama bitirmedim itiraf ediyorum 🙈

      Sil