11 Aralık 2020 Cuma

My Holo Love

           Uzun süredir izleme yeteneğim ile arama bir sorun girdi. Saatlerce hiç sıkılmadan izlemeyi seven ben artık sıkılıp sıkılıp yarım bırakıyorum bölümleri, filmleri hatta klipleri... 

          Sınavdan sonra dizi izleyeceğim deyip deyip sınav bittikten sonra ne öncesinde yarım bıraktıklarıma geri dönmek istiyor canım ne de yeni başlayanlara heves edemiyorum. Çok dizi izlediğim için milletin ayıla bayıla izlediği yapımlar bana sahte geliyor mesela. Reklam kokuyor. Aman oyuncumuz havalı görünsün kızlar erisin diye yazılan samimiyetsiz senaryolar görüyorum çoğunu.

          Bu durumdan kurtulmak için yarım bıraktıklarımı değilde; yeni kısa bir dizi izleyeyim o zaman dedim. Netflix'te uzun zaman önce dikkatimi çeken mini webdrama Holo belki beni bu ruh halinden kurtarır da blogcuğuma 2 satır yazabilirim düşüncesi ile başladım izlemeye. 


           Mini Drama denilmesine rağmen 13 bölüm baya düz Kore dizisiydi bu arada. Aslında diğer yapımlardan kendini ayıran aman aman bir yanı yok dizinin. Ama elimde sürünmeden sonunu getirdiğim bir yapım oldu nihayet. 

           Öncelikle dizinin öne geçen kısmı benim içim OST'leri oldu. Sevdim kendilerini, kullanıldıkları sahneleri. 

          Konu olarak sanılanın aksine çok ilginç bir yani yok. Bu tarz bilim kurguları biz KDrama severler diğerlerine göre daha çok izledik çünkü. Bunu söylememin nedeni bir iş arkadaşım tesadüfen izlemiş. Adamlar nasıl yapıyor hayranlığına yakalanmış mesela. Ben öyle hissetmedim. 

         Diziyi izlememi kolaylaştıran bir diğer olgu tanıdık yüzler ile çevirili olması. Tanıdık yüzler izlemek keyifli oluyor. Holo rolünü oynayan Yoon Hyun Min ssi'yi bir kaç izlemiş olmama rağmen mutlaka izlemeliyim dediğim oyuncular arasında olmalı hiç. Ama buradaki rolü kendine yakıştırmış, kıvırmış. Beğendim kendisini ve güzel Go Sung Hee ssi ile uyumlarını.

           2. çift olarak da Choi Yeo Jin ve 2PM Hwang Chan Sung ilginç bir çifti bana göre. Choi Yeo Jin ssi'yi de kötü rollerde izleye izleye sevmişiz ya... 

           En sevdiğim sahnesi ise seyirci tepkisi gibi olan sahneydi. 
Kızın arkasından kendini yırttı söylesene kıza Holo olmadığını diye. Ama yine yalana başvuran Go Nandu karşısındaki bezgin yıkılışı ekran başındaki seyircilerin ekrana yansımış haliydi adeta.😄

          Romantik komedi yanlarında; küçük aksiyonlu minik çabuk çözülen gizemli bir yanı da olan hikaye diğer üstün teknoloji işleyen bilim kurgulardan ayıran özel bir yanı yok bence. 

          Ama dizide çok beğendiğim bir fikir vardı; bir uyarıcı niteliğinde...

"Teknoloji hayatlarımıza girmiş bir tehlike mi değil mi bilmeden, düşünemeden sürekli yenilenen modelleri ile bizi kendine bağlamaya devam ediyor" fikri gerçekte üzerinde durup düşünmediğimiz ama mutlaka düşünmemiz gereken bir olgu olduğunu hatırlatıyor bize. 

         3 boyutlu hologram gözlük üretmeye hazırlanan bir firma, daha güçlülerin altında ezilmekten kaçmaya çalışırken, teknolojilerini koruma hikayesi bir yana; bir birinden uzaklaşan insan toplumlarındaki yalnızlığın güvensizliğin hikayesi de anlatıyor dizide. Gerçekten var olmayan bir hologramın bile insanlardan daha güvenilir olduğunu düşünmek git gide daha acizleştiğimizin en acı göstergesi bence.

              Tavsiye etmekten ziyade akıcı bir yapım olduğunu söyleyebilirim size. İnsanını şaşırtan duygulandıran yerleri de var tam da beklediğim gibi. Yapım beni hayal kırıklığına uğratmadı, çok birşey beklemiyordum çünkü. 


Adı: 나 홀로 그대 / Na Hollo Geudae
Tür: Melodrama, romantik, bilim kurgu
Bölüm Sayısı: 13
Yayınlandığı Kanal: Netflix (Webdrama)
Yayınlandığı Tarihi: 07.02.2020

Oyuncular: 

  • Yoon Hyun Min - Go Nan Do / Holo

  • Go Sung Hee - Han So Yun

  • Choi Yeo Jin - Go Yoon Jin

  • Hwang Chan Sung - Baek Chan Sung

OST:



1. Eyes on You - (feat. Jackson Lundy) Ji Pyung Kwon (지평권)
2. Paradise - (feat. Ninos) Ji Pyung Kwon (지평권)
3. You Are The Only One - (feat. Elaine) Ji Pyung Kwon (지평권)
4. Love Again - (feat. KLAZY) Ji Pyung Kwon (지평권)
5. White Clouds - (feat. Soullette) Ji Pyung Kwon (지평권)
6. Shining Stars - (feat. PlayJ) Ji Pyung Kwon (지평권)
7. Fly Away - (feat. HANAJIN) Ji Pyung Kwon (지평권)
8. Opening Title - Ji Pyung Kwon (지평권)
9. Another Day - Ji Pyung Kwon (지평권)
10. Way Back Home - Ji Pyung Kwon (지평권)
11. An Ordinary Day - Ji Pyung Kwon (지평권)
12. Got To Know You - Ji Pyung Kwon (지평권)
13. On The Road - Ji Pyung Kwon (지평권)
14. Alone - Ji Pyung Kwon (지평권)
15. Car Chasing - Ji Pyung Kwon (지평권)
16. Holo Fantasy - Ji Pyung Kwon (지평권)
17. Did I Do - Ji Pyung Kwon (지평권)
18. When I See You - Ji Pyung Kwon (지평권)
19. Adore You - Ji Pyung Kwon (지평권)
20. Simple Things - Ji Pyung Kwon (지평권)
21. Truth Is - Ji Pyung Kwon (지평권)
22. Dream In A Dream - Ji Pyung Kwon (지평권)
23. Space Time - Ji Pyung Kwon (지평권)
24. Before You Go - Ji Pyung Kwon (지평권)
25. Lose Control - Ji Pyung Kwon (지평권)
26. Emotion - Ji Pyung Kwon (지평권)
27. Imperfect - Ji Pyung Kwon (지평권)
28. Faded - Ji Pyung Kwon (지평권)
29. Conflict - Ji Pyung Kwon (지평권)
30. Into The Light - Ji Pyung Kwon (지평권)
31. Stride La Vampa (from Il Trovatore) - (feat. Shin Della) Ji Pyung Kwon (지평권)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder