16 Nisan 2011 Cumartesi

Hong Gil Dong



      Favori dizilerimden biri daha: Hong Gil Dong...
İzlediğim güzel, harika, muhteşem, şahane öve öve bitiremeyeceğim bir dizi.
Bir dizi, bir yapım nasıl herşeyi en tepe noktasına kadar içinde taşır merak ediyorsanız mutlaka izleyin. Güldüren, ağlatan, korkutan, sinirlendiren, tiksindiren, hayran bırakan, aksiyon dolu, heyecan verici, sevdiren, sevilen içinde her duyguyu barındıran, her duyguyu hissettiren bir yapım. Yeri geldiğinde mutluluktan 38 diş dolaşacağınız, yeri geldiğinde sizi bunalıma sokabilen dizi. Bitiğinde gözlerinizi şişiren dizi.
      Diziyi övmeyi bırakıp her sahnesini anlatmak istiyorum uzun uzun. Tüm mutluluğumu acımı sizinle paylaşmak istiyorum ama izlemeyenler vardır diye tutuyorum kendimi. O yüzden karakterleden ve oyunculardan başlayalım hemen söze...
      Capital Scandal ile tanıdığım ve çok sevdiğim Kang Ji Hwan, burada da aynı şahane performasını sergilemiş. Capital Scandal'ı izledi iseniz Kang'ın neden halk kahramanı Hong Gil Dong seçildiğini hemen anlarsınız. Yok izlemediyseniz hemen onu izleyin, sonra Hong Gil Dong izleyin. Çok başarılı bir oyunculuk sergilemiş ve yetmemiş o kadar çok çalışmış ki bu dizi için. Aksiyon sahnelerinde dublör kullanmamış. Aylarca çalışmalarından sonra her tehlikeli sahneyi kendi çekmiş. Yaralanmaların kıyısından dönüldüğünü görebilirsiniz special bölümde.
      Sadece o değil, diğer oyuncular, yönetmen, çalışan herkes dizi için 8 aylık bir ön çalışma yapmış. Yönetmenin tatlı bir isyanı vardı hatta: " Diziye başlarken çiçekler açıyordu. Dizi bitti yine çiçekler açıyor " :D
      Çok sevdiğim oyunculardan bir diğeri Jang Geun Suk da burada başrolde:) Ama bu diziyi izlerken Jang Geun Suk'u boğazlamak, öldürmek, birbirinden acayip işkenceler uygulamak isteyeceksiniz, çünkü o kadar çok kızdırıyor ki insanı. Hatta bana o kadar etki yaptı bu karakteri iki hafta Jang Geun Suk görmek istemedim. :))
      Dizilerde birbirine benzeyen yanlar mutlaka oluyor. Bu dizide diğer dizilere benzeyen şey başrol kadın karakterimizin aptallığıydı. Kore'deki tüm kızlar aptal mı, yoksa Kore aptal kıza muhtaç mı? sorusunu getirdi benim aklıma yine.
      Neyse gelelim Sung Yu Ri' ye. Güzel bir bayandı dizide. Oyunculuğu da gayet iyiydi. O zaman şu noktada araya hemen bir dedikodu sıkıştıralım: Sung Yu Ri' yi Kang Ji Hwan tavsiye etmiş yönetmene. "Daha önce bir yapımda birlikte çalışmıştık. " demiş. Bunun üzerine ortada Ji Hwan'ın Yu Ri'den hoşlandığına dair dedikodular çıkmış. Kang'ında bakışları da sanki birşey var diyordu.:)
      Heo Yi Nok karakteri aslında dünya dışı gibiydi. Ülkeden ülkeye kaçan bir kız. Nasıl olurda bu kadar saf bu kadar salak kalabilir bilmiyorum.
      Asıl dizinin sinir küpü noktası Seo Eun Hye' di. O kızı bana verseler bir kaşık suyun içine yatırır boğardım. Onun yüzünden Hong Gil Dong'un başı hep yandı. Gerçi Chang Hwi' nin tutarsızlığı yüzünden daha çok yandı ya neyse ayrıntılara girmeyelim.
      Dizi de kralı oynayan Jo Hee Bong' un oyunculuğu da hayran bırakan cinstendi. Deli bir adamı canlandırmanın altından başarılı ile kalmış. Dizinin başlarından kendisine kızsanızda sonlara doğru ona da acıyıp bağrınıza basıyorsunuz. Tabi Jang Geun Suk'a kızarak:))

      Hırsız çetesindeki oyuncularıda çok sevdim. Ve ortaya koydukları eşit dünya... Hong Gil Dong tarihi dizi olmasına rağmen günümüze de taş atmış ve dizinin en hoş repliklerini ortaya koymuş. Eleştirisel Hong Gil Dong... :)
      Hong Gil Dong' un üzerine 5 dizi izledim. 6.ya dün başladım ama hala bazı sahneler aklıma gelince içim yanıyor. Dediğim gibi oldukça övgüye layık harika bir yapımdı. Hemen izlemenizi şiddetle tavsiye eder, sizlere Hong Gil Dong'dan bir hediye paketi göndererek yazımı sonlandırıyorum. :))




Adı: 쾌도 홍길동 / Kwaedo Hong Gil Dong
Bilinen Adları: Keskin Bıçak Hong Gil Dong / Hong Gil Dong, Kahraman / Hong Gil Dong
Tür: Komedi, Romantik, Aksiyon, Drama
Bölüm Sayısı: 24
Yayınlandığı Kanal: KBS2
Yayın Tarihleri: 02.01.2008 - 26.03.2008
Yayınlandığı Günler: Çarşamba - Perşembe 21:55

Oyuncular:


  • Kang Ji Hwan / Hong Gil Dong 

















  • Sung Yu Ri / Heo Yi Nok, Ryu Yi Nok


















  • Jang Geun Suk / Lee Chang Hwi 

















  • Kim Ri Na / Seo Eun Hye 



















  Moon Se Yun /                     Cha Hyun Jung /                   Park Sang Wook /          Maeng Se Chang /     Mr. Yeon                              Jung Mal Nyeo                      Shim Soo Geun                   Gom Yi



Soundtrack
01. Şansım Mükemmel - No Brain
02. Ne ise - Girls Generation (Tae Yeon)
03. Yeşil Yıldız - Kim Hyun Jung
04. Ne zaman başlayacak - Kim Yeon Woo
05. Brushwood Tekne - Girls Generation
06. Kader - Park Wan Kyu
07. Yeni yön - Kim Eun Hee
08. Durmaduramazsın (Hareket devam)
09. Vahşi Ova
10. Devirli Dalga
11. Mutlu Dolaşmak
12. Gün
13. Af
14. Kuaför Bay, güzellik uzmanı abla
15. Gizli oda
16. Aksiyon, ödünç, Klan
17. Aşk başladı
18. Son Tango
19. Yağmur yağıyor
20. Kılıç
21. Keskin Bıçak Hong Gil Dong

7 yorum:

  1. Capital scandal izledim şu an incarnation öf money izliyorum. Bu adamın dizileri gerçekten kaliteli oluyor.Lie to me de öylesine güzeldi. Yazınız neticesinde bu diziyi de izlemeye karar verdim.Yazi için ayrıca Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle izlenmesi gereken bir Kang Ji Hwan dizisi. Çok güzel bir karar vermişsiniz. Yardımım dokunduysa ne mutlu bana. Ben teşekkür ederim kaale alındığım için^^.

    YanıtlaSil
  3. spoiii
    sonunu çok beğendim. GENÇ EFENDİM e yaklaşılmıyor nihahahah

    YanıtlaSil
  4. hırsız cetesindeki kadının performansı da takdire değer.
    hayat nedir ki, yeyip içip ölücez

    YanıtlaSil
  5. Efsanelerin arasındaki dizim <3 Özellikle Ostsi muhteşem şarkılar barındırıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlediğimden bugüne çok zaman geçmiş olmasına rağmen benim içinde hala çok özel:)

      Sil