7 Aralık 2012 Cuma

A Gentleman's Dignity

          Bu yıl adı ortalarda en çok anılan dramalardan bir oldu A Gentleman's Dignity. Çatlak Agasshi'ciğimin tanıtım yazısı sayesinde içimde izleme aşkı kabarınca daha fazla erteleyemedim ve izledim bende.
          Gerçi ertelenmemesi gereken bir yapım olduğunu hem alt yapısının gücünden hemde ilk bölümden anlamak mümkün. Yazar ve yönetmen kadrosunu 2010'un sonuna damgasını vurmuş Secret Garden ile paylaşıyor dizi. Fragmanda da bunun üstüne basılmış zaten.

          Genelde dizilerde 4 bayanın arkadaşlığı, sevgililileri ile yaşadıkları, hayatları vs. anlatılır ama bu kez roller farklı. 40'ına gelmiş 4 ajussi, lise günlerinden beri olan dostlukları, ilişkileri, iletişimleri, aşkları, hataları, destekleri, kavgaları kısaca hayatlarının inanılmaz eğlenceli bir tarzda anlatıldığı 20 bölümlük bir enerji kaynağı.


          Gerçek aşkını kaybettikten sonra kadınları ceket değiştirir gibi değiştiren yakışıklı Kim Do Jin; anlayışlı, sahiplenici, sevgi dolu ancak küfür etmekte ülkenin bir numaralı olma özelliği ile övünülen Im Tae San; tek aklı başında insan, sadık, zeki avukat Choi Yoon, gördüğü her dişiye yazan çapkın Lee Jung Rok...


           Başlarına gönderilen 4 cadoloz... Platonik aşka saplanmış ahlak bilgisi öğretmeni Seo Yi Soo; erkekleri parmağında oynatıp istediklerine kavuşan golfçü Hong Se Ra; ağabeyinin kendinden 10 küsür yaş büyük yakın arkadaşına aşık, mızmız Im Maeari, çapkın kocasını "boşanacağız" diyerek dize getirmeye çalışan Seul'ün yarısına sahip zengin hatun Park Min Sook...


Ve tüm bu delilerin ortasına düşen, babasını arayan yakışıklı Colin...

           Ajussiler yaşlarına göre çok sevimlilerdi. Replikler çok başarılı idi. Tek bir karakterden bile rahatsız olmadım hatta. Kusurları ile seviyorum diziyi, varsa tabi... Oyuncuların performansını da çok beğendim.
            İzlediğim en eğlenceli dizilerden biriydi, gülmediğim bölüm yok sanırım. Romantizmi de komedisi de tam benim sevdiğim dozdaydı, tam tadındaydı. Secret Garden ekibi övündükleri gibi tekrar başarılı olacaklar bence bu yıl...:))
           Dizinin en sevdiğim yanı bölüm başlarında ajussilerinin anılarından kesitlerin yayınlanmasıydı.
           OSTlarda en az dizi kadar güzel... Dizi bana JUNIEL'in illa illa'sını tanıttı herşeyden önce... Ve  Lee Jong Hyun'un Nae Sarang'ı... Bu yıl en çok dinlediğim şarkılardan biri oldu. Keşke MAMA'da en iyi OST ödülünü kapabilseydi.:/

           Kısacası ben izlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Bence sizde beğeneceksiniz... ^^.


-Spoiler-
100 tane erkek olsa yine Kim Do Jin ssi ye itiraf ederdim. Kelimelerim Kim Do Jin ssi...
İtiraf etmezsem ölürdüm Kim Do Jin ssi... huahahaha...
Basketbolda çok iyi olduğunu ileri süren Kim Do Jin'e güvenip elindeki içkilerden de olan ezik ajussiler...
Çadırları da uçtu ya... hehehe...
"En son ne zaman oynadın?" "1994... " 18 yıl önce... :D
Kim Do Jin'in mimikleri çok komikti, en çok da ağzını açıp şaşırması... O yaşta bu sevimlilik...
Ama ben en çok; içlerinden birinin yanlış birşey söylediklerinde aynı anda dönüp hatalıyı öldürecek gibi bakmalarını sevdim hepsinin...
Gerçekten böyle insanlar var...
 
Benim çocuğumun amcası olmasın lütfen...
Başlarda bu ajussiden çok da hoşlanmadım aslında ama sonradan bir şebelek hareketleri vardı ki beni çok eğlendirdi.


Akıllı, uslu dediğimiz avukat herkesin içinde rezil bir şekilde SNSD dansı yaptı ya... huhaha... Düşünün artık içlerindeki en oturaklı adam bu... :D


Tutma kendini Yoon ssi, sevdiceğinin peşinden koş gitsin...
Kız kaçırmak diye birşey var bizim buralarda... Akrabalar affeder elbet. Fighting!
En karşı geldiğim görüşü destekledim ya dizi sayesinde... ah ben...
Dizi boyunca en çok Maeari ile Yoon birleşmesini istedim. Kavuştuklarında sanki kendi aşkımın karşılığını almışım gibi heyecanlandım, mutlu oldum, üzüldüm... Karşılıksız aşklar gerçekten çok acımasız ve üzücü...
Yoksa Maeari'nin bazen işin suyunu çıkarıp, bebek gibi ağlaması rahatsız etme sınırına dayanmıştı.:)
Normalde böyle ulu-orta yapılan tekliflerden, itiraflardan hoşlanmam. Sami bulmam, rezilik olduğunu düşünürüm.
Ama Kim Do Jin'in ki çok samimiydi. Hele o ev projesi...
Asla evlenmeyi düşünmeyen ben bile evlenebilirdim o an 40 yaşındaki Kim Do Jin ssi ile,  yani o kadar hoşuma gitti düşünün...:))


Adı: 신사의 품격 / Shinsa-ui Poomgyuk
Bilinen Adı: A Gentleman's Dignity/ Gentlemen's Class / Grace of Gentleman / Gentleman's Classy
Tür: Romantik, komedi
Bölüm Sayısı: 20
Yayınlandığı Kanal: SBS
Yayın Tarihleri: 26.05.2012 - 12.08.2012
Yayınlandığı Günler: Cumartesi - Pazar 21:50


Oyuncular:
  • Jang Dong Gun / Kim Do Jin

  • Kim Ha Neul / Seo Yi Soo

  • Kim Soo Ro / Im Tae San

  • Kim Min Jong / Choi Yoon

  • Lee Jong Hyuk / Lee Jung Rok

  • Yoon Se Ah / Hong Se Ra

  • Kim Jung Nan / Park Min Sook

  • Yoon Jin Yi / Im Me Ah Ri

  • Lee Jong Hyun / Collin 


OST:OST 1
1. My Heartache (가슴이 시린 게) Lee Hyun (이현)
2. High High Kim Tae Woo (김태우)
3. Love… What to Do (사랑… 어떡하나요) Yang Pa (양파)
4. Beautiful Words (아름다운 말) Jeon Geun Hwa (전근화)
5. Everyday Park Eun Woo (박은우)
6. When I Look At You (널 보면 말이야) Gyun Woo (견우)
7. You Are Everywhere Big Baby Driver (빅베이비드라이버)
8. Spring I Love You Best Big Baby Driver (빅베이비드라이버)
9. High High (Bossa Nova Story) Various Artists
10. My Heartache (가슴이 시린 게) (Piano Ver.) Various Artists
11. Love… What to Do (사랑… 어떡하나요) (Inst.) Various Artists
12. O.S. Love Various Artists
13. You Are Everywhere (Guitar Story) Various Artists
14. Everyday (Comic Story) Various Artists
15. Smile (Feat. Jay Kim) Davink (다빈크)

OST 2
1. More Than Me (나보다 더) Jang Dong Gun (장동건)
2. My Love (내 사랑아) Lee Jong Hyun (이종현)
3. Beautiful Pain (아름다운 아픔) (2012 New Ver.) Kim Min Jong (김민종)
4. Your Sun Is Stupid Big Baby Driver (빅베이비드라이버)
5. More Than Me (나보다 더) (Inst.) Various Artists
6. My Love (내 사랑아) (Inst.) Various Artists
7. Fighting Allows (있게) Various Artists
8. Its Imagination (상상하는 걸로) Various Artists
9. Offensive Hips (공격형 엉덩이) Various Artists
10. Indelible Scent (지울 수 없는 향기) Various Artists
11. Happy Footstep Various Artists
12. Crazy Time Various Artists
13. You Anywhere (너는 어디서나) Various Artists
14. That Person That Love (그 사람 그 사랑) Various Artists
15. Starting Today, Lover (오늘부터 연인) Various Artists


15 yorum:

  1. 2012 nin en iyi dizilerindendi ben bölüm başlamadan önce geçmişe gidip 4 ünün başından geçen olaylara çok gülmüştüm :)

    YanıtlaSil
  2. Evet, o flashback'lerin her bölüme konması çok güzeldi. Seo Yi Soo ve Avukat Yoon hariç hepsi ile ilk kez karşılaştım ve beğendim artı avukat Yoon'un ses tonuna bayıldım :)) Ben evlenme teklifine bayıldım, o teklif bana dinlememekle ısrar ettiğim "will you marry me?" şarkısını sevdirdi :D Ama peki o teklifteki Collin oppa ve yandaşlarının yaptığı gangnam st. dansı neydi :D :D

    YanıtlaSil
  3. Süper bir yorum olmuş canım ellerine sağlık :) Yazın en mükemmel dizisiydi :D her bölümünden keyif aldım, en çokta bölüm başladığında geçmiş zamanlarıyla ilgili kızımlar izlenilmeye değer ;))

    Benim dizi hakkında yorumuma bakabilirsin ;)
    http://fightiingg.blogspot.com/2012/08/40l-ctrlar-f4-gentlemans-dignity.html

    YanıtlaSil
  4. <SoSo
    Bende en çok o kısımlarını sevdim dizinin.:)

    <Özlem
    Gangnam bu yıl her yerde.:D

    <Esra Kübra Ercan
    Teşekkür ederim.:)) İçimden gülmek gelmediği zamanlarda bile güldürüler beni. Çok eğlenceli bir yapım.^^
    En yakın zamanda yorumlarını okumak için ziyarete geleceğim.:)

    YanıtlaSil
  5. Çok eğlenceliydi ya bu dizi. :)

    YanıtlaSil
  6. ''...gördüğü her dişiye yazan çapkın Lee Jung Rok...'' Buna ne güldüm unni sen beni güldürdün Allah da seni güldürsün...

    ''Normalde böyle ulu-orta yapılan tekliflerden, itiraflardan hoşlanmam. Sami bulmam, rezilik olduğunu düşünürüm.'' Bende aynı böyle düşünüyorum...Ne gerek var canım dünya bilsin ama Do Jin Shi süperdi...Unni yazın ÇOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOK Güzel olmuş vallahi keyfim yerine geldi....
    Ayrıca izlemene vesile olduğum için cok mutlu oldum... UNNİ-AH JAAAAAANG!!!

    YanıtlaSil
  7. Allah hepimizi bolca güldürsün inşallah canım böyle.^^

    Teşekkür ederim canım, yazmak için çok zorlanıyorum bu ara. Çok önceleri yazmam gereken bir yazıydı aslında.:))

    Agasshi do jaanng :D

    YanıtlaSil
  8. Enfes şahane bir diziydi herşeyiyle 4/5 likti bayıldım .. . Ama Me Ah ri olayı yerine başka türlü bir aşk olabilrdi daha gerçek bi aşk .. . Dizi başlarındaki kısa anılar fikri cok güzeldi ve diziye ayrı bir tat kaymış bnde cok sevdim .. .:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir puan Me Ah Ri'den kırıldı sanırım.:)

      Sil
    2. :)puann kırmadım aslında biraz ergen aşkı mevcuttu Me Ah Ri de .d belki çocukluktan gelen askı deilde dizide daha yeni tanışmış iki aşık olsalardı cok daha güzel olurdu bnce .. .

      Sil
    3. Olabilirdi tabi ki ama ben sevdim Me Ah Ri'nin aşkını da...:))

      Sil
    4. Başak burcuyum vee eleştirmesem olmaz o yüzden illa bişy demem lazım :)Yoksa bncede Me Ah Ri olsun aşkı olsn güzeldi cok tadında cok hoş bi diziydi herşeyiyle bide düzeyliydi Umarım bizim dizlerede gelir biraz düzey ahlak :)

      Sil
    5. Benim pek umudum kalamadı bizim dizilere ama inşallah. En azından TRT dizileri bu ara daha bir izlenir olmaya başladı.:)

      Sil
  9. benim 1 numara favori dizim budur...kelimelerle anlatamıyacağım bir dizi bu...komedi,dram,romantizm...ne ararsan var...karakterler tam oturmuş....bana göre keşke Türkçe bir versiyonla TRTya da başka bir kanal bize izletse...bana göre tam bir TOPGUN dizi...siz ne dersiniz bilemem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fox'un Kiraz Mevsimi bu diziden esinlenerek yapılmış sanırım. Ben diziyi izlemedim ama çok fazla değişikliğe uğradığını duydum.

      Sil