23 Mayıs 2020 Cumartesi

Unutulmaz Dizi Müziklerim (Bölüm 1)

           'K'ore Günlükleri yeni seri yazısı ile karşınızda sevgili çingular.

           Ben nostalji sevenlerdenim. Sevdiğim şeyleri yıllarca dinleyebilir, giyebilir, yiyebilirim. Yeni şeyleri sevdiğim kadar eskilere olan bağımı da koparamam hiç bir zaman.

           Kore Dizileri sadece oyuncuları, hikayesi ile değil OSTleri ile de bizlere çekiyor kendine. Yıllardır izlediğim şarkıları sizinle paylaşan bu seri yazımızı her hafta takip etmenizi tavsiye ediyoruz. Peki sizlerin favori OST'leri neler?

           Bir çeviri yazımızda Zeki Müren'in Ah bu Şarkıların Gözü Kör olsun şarkısından bahsetmiştik. Bakalım bu liste o şarkılar gibi mi sizler için.


1. Dae Jang Geum - Onara

          Çoğumuzun ilk göz ağrısı; hüzünlü hikayesi, hüzünlü OSTleri ile hatırladığımız özel dizimiz...
Sadece biz KDrama sevenlerin değil TRT ile bu diziyi seven annelerimizin ve teyzelerimizin biricik Can Gema'sı her zaman unutulmaz bir karakter olacak diye düşünüyorum. 
Bu şarkıyı ben çok seviyorum ve yıllardır dinliyorum. 





2. The Man Who Can't Get Married OST - Ji Jin Hee - Nol Saranghagiga

          Bu dizi benim ilk Korece dizim. Hemde o kadar Korece ki, nereden bulduysam KBS kanalını bulmuştum yayınlandığı saatinde Kore ile beraber aynı anda izliyordum. Ama ne izlemek böyle bir takılma yok. Tabi o zamanlar lise son üniversite arası bir yerdeyim. Ergenliğin verdiği taşı sıksa suyunu çıkarır gücü sayesinde Ji Jin Hee ssi'ye duyduğum fanlık bağlığı bu diziyi izlememdeki en önemli etkendi. 🤭
          Ji Jin Hee ssi'nin seslendirdiği bu OST da yıllardır melodisi ve Ji Jin Hee'nin sakin sesi ile  ruhumu dinlendirir adeta. Yakın zamanda sizleri çevirisi ile de buluşturacağım şarkının. Şimdilik önce gözlerinizi kapatın ve şarkıyı dinleyin.:)




3. Queen Seon Duk

           Sadece senaryosu, oyuncuları, karakterleri ile değil tüm OST'leri ile de efsane bir dizi Queen Seon Duk.
           Şu tema müziği bile bizi o günleri götürmeye yeter. Eh o günlere gidince de bir Balbam Balbam dinlemesek olmaz değil mi?

          Klibi izlediğiniz değil mi şarkıyı dinlerken. Nasıl dağıldı mı yürekler... 

Üzerinden geçen yıllara inat, Kim Nam Gil'in bir sürü dizisini, filmini izlemiş olamamıza rağmen, Bidam olarak ölüşü hala beni üzebiliyor. Gerçekten ilginç değil mi?

O zaman Bidam'ın Duk Man'a özel seslendirdiği şarkıyı dinlemeden geçersek olmaz değil mi?


 

"Sevsen olmaz mı ? Bir kez sarılsan olmaz mı?" diyen bu şarkıyı yıllardır severek dinliyorum ben. Onunda çevirisi de sizlerle bulaşacak yakın bir zamanda. 

           Ve tabi ki Duk Man'ın da bir cevabı vardı bu şarkıya bildiğiniz gibi. 
Ben Bidam'ı çok seviyor olmama rağmen, her zaman Yushin ile birlikte olsunlar istemiştim ve Duk Man'ın Bidam'ı gerçekten sevmediğini düşündüm hep. Bu yüzden bu şarkıyı pek sevmedim o zamanlar.
Sonraları Korece'yi söküp sözlerini anlayınca; "Yaa gerçekten güzelmiş" dedim. O zaman anladığınız üzere bu şarkının da çevirisi gelecek yakın zamanda.🤭 Ama önce dinleyelim değil mi?



4. You're Beautiful:

          Kore dizilerini devamlı izlememe sebep olan dizi ve OST'lerini nasıl unutabilirim ki?
You're Beautiful ilk izlediğim alt yazılı dizi. Onunla tanışana kadar ya dublajlı izlemiştim yada az önce 2. şarkıda bahsettiğim Korece izlemiştim dizileri. You're Beautiful hem anlayıp hem dinlediğim ilk dizi kısaca. 
Gıcık finaline, aptallaşan Go MiNam'a rağmen çok sevdiğim ilk göz ağrım her zaman. Unutulmaz karakterleri ile bir Hong dizisi olması da benim için ayrıca önemli sanırım. 
            Bu diziyi o kadar seviyorum ki sırf merakımdan Japon ve Tayvan versiyonlarını bile izledim. Kıyasladım ve yazma hevesimin öldüğü zamanlara denk gelmesine rağmen burada sizinle paylaştım bile. O zaman sıra sizi OST'lerine boğmaya geldi


Şaka yapıyorum kaçmayın hemen. :)

Fakat gerçek anlamda ben tüm şarkılarını seviyorum dizinin. Oyuncuların seslendirdikleri şarkılar zaten tam bir enerji kaynağı. Hong Ki şarkı söyler de biz sevmez miyiz? Still şarkısı hem Hong Ki'nin sola performansı, hem grup olarak güzel şarkı ama ben ondan daha çok Promise şarkısını seviyorum.


Dinledik mi son ses, eşlik ettik mi sözlere, dolduk mu enerji?😂 (Ben dinledim de...🙈)

           O zaman hızımızı kesmeden devam ediyoruzzz çingular... 


            Bu şarkıyı da her zaman çok sevmişimdir. Diğerleri kadar parlamamış olsa da o dönem, sözleri de melodisi de modumu yükseltiyor her zaman. 

Tabi dizimiz enerjik ve bizi eğlendiren bir yapımdı. Ama slow şarkıları da gayet başarılı parçalardı.


           Ben özellikle Park Shin Hye'nin söylediği versiyonunu kaç kez dinledim hatırlamam. O kadar severdim. 

          Herkesin çok sevdiği Jang Geun Suk'un sesinden Ottokajo şarkısını, herkese inat ben hiç sevmezdim. Uyuz olduğum anne karakterini bana hatırlattığı için 


5. Sassy Girl Choon Hyang

O zamanlar bilmiyordum bir Hong kardeşlerin senaryosu olduğunu bu dizinin. İlk dizilerim hep Hong'ların olduğu için mi yoksa Honglar güzel diziler yazdığından mı bilinmez ben onların dizilerini çok severim. Bir çoğunuz bilmiyorsunuz belki ama yarı komedi yarı drama bu diziyi nostalji sevenlerin izlemesini tavsiye ederim sanırım. Çok dizi izleyenlere artık klasik gelecek sahneleri çoğunluktaysa da dizinin bir OST'si var ki ben yıllardır severim. Korece'yi öğrendiğimde çevirmek istediğim bir şarkıydı yıllar öncesinde bile. Fırsatım olduğunda onu da paylaşacağım sizlerle. Ama önce dinleyelim değil mi?:)
 


Bir de şarkının Bye Bye My Friend versiyonu var. Onu da çok seviyorum. Melodi aynı olsa da sözleri farklı elbette.:) Ve güzel sözler...


          Bu haftalık bu kadar yeter değil mi sevgili çingular? 

Yazamayı uzatırsam sıkabilir ki sizi; 

baya da uzun olmuş zaten. 🤭

Umarım yeni seri yazımızı beğenmişsiniz. 
Gelecek hafta 2. bölümde buluşmak dileğiyle. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder