1 Eylül 2011 Perşembe

Iljimae



          Arka arkaya öldürüp (yani benim tabirim ile açlar gibi yediğim) dizilerin ardından Iljimae'yi az az izledim. Çünkü öyle denk geldi. Dizi hakkında iyi izlenimler edinlerin çok olduğunu gördüm. Lee Jun Ki'nin oyunculuğu ve Iljimae'nin hikayesini çok merak ettiğimden izlemeye koyuldum.
          Dizi güzeldi ama benim beklentimi o kadar yüksek tutmuşum ki (Hong Gil Dong sağ olsun) biraz hayal kırıklığına uğradım bu yüzden.
          Dizi ne beklediğim kadar çok komikti, ne olması gerektiği gibi dramatikti, ne de Jun Ki beklediğim kadar çok karizmatikti. Tanıtım fotograflarında oldukça karizmaydı  çünkü. Hatta Jun Ki'nin babasının eline göz diken sonunda da dişinden eden adamın yanında kendisine hiç yakışmayan bir tarzda dolaşmasına için için kıl oldum ne yalan söyliyim. Ben daha iyi bir dizi beklerdim yani demek istediğim.
          Dizinin sonunda kafam çok karıştı zaten. Sonucu görüyorsunuz, biliyorsunuz ama idrak edemiyorsun. Sırf kafamız karışsın diye yapmışlar iyi halt etmişler. Dizinin 2009 yılında devamı niteliğinde bir Iljimae daha yapılmış ancak 2008'in Iljimae si kadar başarılı olmamış ne yazık ki. Bu kez Iljimae'yi bizim biricik ruh bekçimiz Jung Il Woo oynuyor. Onu da izlemek istiyorum kesinlikle.
         2008 Iljimae'si dönecek olursak dizi de başrol karakter kadar  yan karakterlerin durumunuda oldukça acıklıydı. Hatta Bong Soon'un durumu bana kalsa hepsinden acıklıydı. Bu dünyada hiç kimsesi kalmamış, tek başına yaşamak zorunda kalan yarı sakat bir kız. Kıyamam ben ona. Dizinin sonunda onu bu kadar seveceğimi düşünmemiştim. Yonga kıza iki kez aynı sözü verdi ama ikisinde de sözünü tutamadı. Kaldı kız ortada yazık. Çok üzüldüm Bong Soon'un sonuna demek istediğim. 
         Shi Hoo'nun da kaderi Bong Soon kadar kötüydü. Hiç istemeyerek bir yalan yüzünden kendisine sürekli haksız yere sorun çıkaran birinin üvey kardeşi olarak yaşadı yıllarca. Ondan daha yetenekli ve iyi durumda olmasına rağmen konumundan ötürü geri planda kalmak zorunda kaldı. Sevdiği kızı üvey kız kardeşi olarak bildi yıllarca. Üstelik aralarında hiç kan bağı olmadığını öğrendiği zaman bile sesini çıkaramadı ve kalbine gömdü tüm duygularını. Öz babasının ölümüne sebep oldu... bunun vicdan azabı. Kendisine yıllarca gerçek babalık yapan adamı kurtaramadı. Üstelik kendi elleri ile yakaladı... bunun vicdan azabı. Yakalamak istediği öz kardeşi ve yaptıklarının pişmalıkları, yetmezmiş gibi birde sevdiği kız yüzünden güzelim parmağını kaybetti. Özetle demek isterim ki çok zor bir hayatı vardı onun. En az İljimae kadar acıyı o da çekti. Ama tüm bu zavallı durumuna rağmen tüm dizi beni gıcık etmeyi başardı. Neyse finalde akıllandı da beni mutlu edip, gönlümde yer etti. Herşeyi düzeltmemiş olsaydı onu kesinlikle boğardım.:D
          Final demişken; final kesinlikle Shi Hoo'nun finaliydi. Iljimae finalde Shi Hoo'nun arkasında kalmış bence:)) Finalin aksiyon sahneleri biraz mantık dışıydı. Neden derseniz. İljimae'nin içeri girmesine yardım eden Shi Hoo nasıl o kadar muhafıza rağmen sağ kaldığı, yakalanmadığını hiç anlamadım. Sağ kaldı, kaçmadı da bir de İljime'nin çıkmasına yardım etti tebrik etmek lazım.:))
          Iljimae'nin kralı saraydan çıkarırken Shi Hoo'nun ve Bong Soon'un babasının yardımı karşısındaki şaşkınlığı beni çok güldürdü.
          Kabulumdür Iljimae'nin de durmu çok açıklıydı. Ama keşke dediği gibi hiç hatırlamasaydı daha mutlu olurdu kesinlikle. Ama o zaman dizi olmazdı.:))
          4 başrolun içinde en az acıyla dramayı kapatan Eun Chae'ydi. Çektiği tek acı aşk acısıydı ki oda çok kuvvetlice işlenmemişti. Zaten hiç birşeyden de haberi olmadı neredeyse. 
         Özetle bana eksiklikler hissettirmiş olsa da genel anlamda güzel izlenilebilir bir dizi. Reyting oranları oldukça iyi ve yayınlandığı günler 1. yada 2. olmuş bir dizi. Sanırım beni en çok cezbeden şeylerden biri de bu aldı. Aradığımı tam anlamıyla bulamasamda güzel dizi. 
         Dizinin OSTları da fena değil. Özellikle ben finalin bitiş şarkısını çok seviyorum.:)) Burdan dinleyebilirsiniz. Şarkıda tam hatırlamasam da "Bu dünyada gözyaşlarını bittiği zaman yeniden bulaşacağız." gibi birşey söylüyor. Yani bu dünyada asla buluşamayacağız ömür tarafa gell:D
         Ve söylemeden geçemeyeceğim son şey Lee Jun Ki gerçekten güzel ve yakışıklı bir yüze sahip bu dizide biraz daha idrak ettim bunu.:))

Adı: 일지매 (一枝梅) / Iljimae
Tür: Tarihi, Romantik
Bölüm Sayısı: 20
Yayınlandığı Kanal: SBS
Yayın Tarihleri: 21.05.2008 – 24.07.2008
Yayınlandığı Günler: Çarşamba - Perşembe 21:55

Oyuncular:

  • Lee Jun Ki / Iljimae- Yong - Lee Geom

  • Park Shi Hoo / Shi Hoo - Ja Dol 

  • Han Hyo Joo / Eun Chae 

  • Lee Young Ah / Bong Soon 


Soundtrack:
1 Yanlız ayak izleri 외로운 발자국 (Main Title)
2 Bir Çiçek 화신 -
Park Hyo Shin 박효신
3 Erik Çiçeği 매화
4 Kader 인연 -
Woong San 웅산
5 Kırmızı Gölge 붉은 그림자 / The Red Shadow
6 Kaderim Ağlıyor 운명에 외치다 -
Bae Gi Sung 배기성 (캔) 
7 Karanlık bataklık 어둠의 늪 
8 Kahraman Hırsız Iljimae 의적 일지매 
9 Ginkgo yamacında 은행나무 언덕 - Yoo Yeol 유열
10 Erik Çiçeği 매화 (Orch Ver.)
11 휘파람새
12 산촌별곡 
13 Yanlız ayak izleri 외로운 발자국 (Gtr ver.)
14운명의 맞수 / Fate-given Opponent
15회상 / Reminiscence by 놀이터 / Noriter (원제: 아도니스 / Original title: Adonis)
16풋내기 사랑 / A Child’s Love
17어둠의 방랑자 / Wanderer in the Dark
18보이지 않는 적 / The Unseen Enemy
19 Kader 인연 (Orch ver.)
20 화신 / A Flower’s Message (Orch ver.)


10 yorum:

  1. Hiç bir tarihi dizide bu kadar güleceğimi tahmin etmezdim :D Oppa beni çok güldürdü, gerçi iljimae olması çok uzun zaman aldı orası baya bi' sıkıcıydı :/ ama olsundu. Ha! ben sonunu anlayamadım, oppa ölüdü mü ölmedi mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oppamız ölmedi büyük ihtimal. çünkü dizinin 2. sezonuda olabilir. bu arada oppaya aşık olanlar my girl, fly dady fly, victorya snowy izlesin oppa çok tatlı çıkmış. aşkımya

      Sil
  2. Sonunu bende anlayamadım bir tuhaftı sonu.:))

    YanıtlaSil
  3. Jun Ki hatırına bir ihtimal Time Between Dog And Wolf kadar olmasada ona yaklaşabilecek düzeyde bir dizi bulmak umuduyla izlemeye başladıgım bir dizi ama kagnı hızıyla ilerliyorum :) 2 günde su gibi içip bitirdigim dizilerden degil maalesef ehhh işte :(

    YanıtlaSil
  4. Katılıyorum, çok ağır giden bir dizi.:)

    YanıtlaSil
  5. admin valla 2009 afişine baktım ama izlemeden karar vermeyeceğim lee jun ki gerçektenharika şuan hale tv de veriyorlar yüzü gerçekten muhteşemve içine çekiyor aşık olmamak elde değil maalesef ıljimae gerçekten harika daha önce izliyordum ama kanal yüzünden gerisini izleyemedim canımı çok sıkmıştı bir yandan da çok güzel duygu ağlayosun resmen

    YanıtlaSil
  6. benim hayatım boyunca izlediğim tarihi kore dizilerinde 2.sırayı aldı diyebilirim. Beni her bölümde hem ağlattı hem heyecanlandırdı hem gülme krizlerine soktu. Annem bile izliyo durduramıyo kendini. Ben 1 günde 4-5 bölüm bitirdiğimi bilirim ve en erken biten dizimdi benim için. Sonu anlaşılmıyodu sadece keşke 2.sezonu gelseydi ama aradan yıllar geçti artık kesin 2.sezonu olmadığı ama olmalıydı..

    YanıtlaSil
  7. hong gil dong a mı benziyor EEL olarak ona benzer bir dizi iziemeyi severim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benzediğini söylemişlerdi ama ben benzetemedim. Hong Gil Dong daha eğlenceli bir yapımdı. Iljimae daha durağan melodram tadı var.

      Sil
  8. Dizi çokgüzel ama çokkısa sürüyor birazdaha uzatabilirmisiniz

    YanıtlaSil