Güney Kore ile yakından uzaktan bir ilişkiniz varsa yani en az bir kaç dizi izleyip, Kpop'dan bir kaç idole hayranlık hissedebilirim noktasına geldiyseniz; mutlaka fark etmeden Lotte Duty Free ile karşılaşmışsınızdır.
O zaman Lotte Duty Free ne demek?
Öncelikle Duty Free Alışveriş gümrüksüz alışveriş demek. Yani gittiğiniz hava alanında pasaportunuzu gösteriyorsunuz ve vergiden muaf bir şekilde alışverişinizi daha uygun fiyatlara yapabiliyorsunuz. Özellikle Asya Pazarında kozmetik ve güzellik kavramları ile kendini ön plana çıkarsa da Duty Free mağazalarında pek çok ürün çeşitliliği de bulmak mümkün.
Lotte Duty Free ise Güney Kore'nin ulusal alanda en bilinen ve en çok kazanan Duty Free şirketi...
Lotte Grup'a ait şirketler zincirinin kollarından biri aslında. Japonlarla ortak olan Lotte Grup dizilerde gördüğümüz Chaebol 재벌 ailelerden kısaca. Her alanda bir işleri olduğu gibi 2017 yılında da vergi kaçırma gibi skandallara da karışmış bir şirket. Kaynak kıtlığı ve zaman yetersizliği gibi yan sebepleri ön plana alarak, uğraşmak istememe niyetimle beraber derinlemesine bir araştırma yapmadığım için konuyu burada kesiyorum ve asıl konumuza dönüyorum.
Lotte Duty Free reklamları ile yıllardır benim dikkatimi çekmiş bir mecra. Dünya üzerinde hiç bir reklam onların ki kadar beni heyecanlandırmadı, beklenti içine sokmadı, meraklandırmadı desem abartmış olmam. Demem o ki reklamcılık alanında en başarılı şirket benim gözümde. Neden?
Dönemin en çok konuşulan, sevilen, takip edilen ünlülerini tek bir reklamda görmek mümkün çünkü. Pazarlama alanında çok başarılı bir yöntem işletmeci gözüyle baktığınızda. (Çaktırmasam da işletme mezunuyum ben. Chaebol 재벌 olmam eksik sadece...:D)
Yukarıda gördüğünüz 25 dakikalık müzik videoları 2009-2014 yılları arasındaki Lotte Duty Free'nin reklam amaçlı oluşturduğu video kliplerin tamamı. 2 yılda bir konsept ile ilerleyen firma her yıl yeni ünlüleri kliplerine katarak zenginleştirmiş sizlerinde fark etmiş olduğunuz üzere.
Popülerliğini eskiden bir tık yukarı taşıyanlar ve onlara yetişen, kimileri geçen isimler listeye katılıyor ve yeni bir reklam müzik klibi ile beraber bizlerle oluyor Lotte Duty Free sayesinde.
İki yılda bir konseptli kliplerimiz olduğunu söylemiştik az önce. Bu yüzden bir yıl önceki müzik videosuna yeni popüler isimler katarak reklamını tekrarlıyor 2016'da firma.
2016 yılında reklamlarına bir yeni seri daha katıyor Lotte Duty Free; Web Drama. İşte bu yazı serimde LDF'nin yer almasının nedeni de bu Web Dramalar.
Ortalama 10'ar dakikacık kadar kısa da olsalar, reklam amaçlı da olsalar, kadroları ile öyle dikkat çekici ki herkesin mutlaka izlemesini tavsiye edeceğim bir içerik türü.
İlk web dramamızın adı 7 First Kisses.
Hiç sevgilisi olmamış resepiyonist kızımızın yaptığım bir iyilik sonrası 7 sihirli kart almasıyla başlayan romantik yolculuğu. Her kart yakışıklı bir oppayı temsil ederken, bildiğimiz klasik romantik hikayeler ile izleyiciyi bile heyecanlandırıyor. Bayanları kastediyorum.
Bu romantik hikayelerde; zengin kız fakir oğlan hikayesinden tutun, yakışıklı çekici müdür hikayesine, Kore dizilerinin klasiği olan noona aşkından, yan komşu oppa aşkına her türlü romantik hikaye mevcut dizimizde.
Başrollerde Lee Jun Ki, Park Hae Jin, Ji Chang Wook, EXO Kai, 2 PM Taecyeon, Lee Jong Suk, Lee Min Ho yer alırken; bu yakışıklıları seçme şansı Lee Cho Hee ssi'ye ait. Bu şansı ona veren isim ise Choi Ji Woo...
Siz olsaydınız hangisini seçerdiniz diye sormaktan geri alamıyorum kendimi.
Ben Park Hae Jin'i seçerdim.:D En çok onun hikayesini sevdim çünkü.
En çok Ok Taecyoeon ile olan bölümde eğlendiğimi de söylemeden geçemeyeceğim.
Lotte Duty Free Web Drama konseptiyle 2018 yılında bir reklam projesi daha sunuyor müşterilerine.
Secret Queen Makers isimli mini dizi; yıllarca çirkin diye hor görülen kızımızın birbirinden yakışıklı güzellik melekleri ile bakımlı bir kadın haline gelmesi anlatılıyor.
Bir önceki projeden bu projede yer alan tek ünlü Lee Jun Ki. Kadromuz geçen yılın aksine oyuncu ağırlıklı değil Kpop ağırlıklı. 2 PM Chansung, Super Junior Leeteuk, Şarkıcı Hwang Chi Yeul, EXO Chanyeol, EXO Sehun'un meleği olduğu şanslı kişi ise bu yıl Go Won Hee ssi.
"Reklam olsa da, dış görünüşün bu kadar sevilmesi rahatsız edici aslında. Çocuğun ben güzel teyzeleri severim demesindeki saygısızlık kibirlilik bu gençlik, insanlık nereye gidiyor sorusunu sordurmuyor mu kimseye. Benim çocuğum olsa eve gidince bir temiz dayak yerdi, çünkü bunu çocukken söyleyen ben olsam bir temiz dayak yerdim. Annemizden ne gördüysek o.:D"
fikirleri aktı gitti beynimde izlerken yakışıklı oğlanların havasına kapılmaktan ziyade. Yaşlanıyor muyum ne?
Bunun yanında güzelliğin özgüven ve bakımla insana geldiğini ifade etmeleri bence güzeldi. Yani herkes güzel olabilir kendine bakarsa. Kendine bakmak sanılanın aksine dar giyinmek, aşırı makyaj yapmak değil malesef. Bol da giyebilirsiniz, sade makyaj yapmak bence ağırlarından daha güzel. Önemli olan özgüvenli, özenli ve düzenli olmak bence.
Beni en şaşırtan bölüm Hwang Chi Yeol ssi'nin olduğu bölümdü. Baktım nedense ağzım açık izliyorum Chanyeol ile ikisini. Nedenini bende anlamadım, anlayanları yorumlarda bekliyorum.:)
Dediğim gibi Lotte Duty Free reklam yönetimi konusunda gerçekten çok başarılı ve iddialı bir pazarlama stratejisine sahip işletmeci gözüyle. Popüler olan kimseyi es geçiyor Güney Kore'de. 2018'in en son ki müzik videosu tahmin edin bakalım kimden?
Tabi ki şuanda tüm dünyada sevilen ve dinlenen, ödülleri toplayan BTS...
Wanna One dağılmak üzere kurulan bir grup olmasaydı
eminim bu projenin içinde yer alırdı.
Bakalım gelecek de;
Wanna One üyelerini
Lotte Duty Free reklamlarında görebilecek miyiz?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder