Blog kullanım rehberi için tıklayınız.

28 Nisan 2018 Cumartesi

Switch: Change the World


          SBS'in çarşamba ve perşembe akşamları yayınlayan günceldeki dizisi Switch: Change the World. Ben bu satırları yazarken dizinin ilk 10 bölümü yani double hali ile 20 bölümü yayınlandı. KDrama severler fark etmiştir. Artık 1 saatlik bölümler yarım saate bölünerek haftada 4 bölüm yayınlanıyor. Yani yine toplamda yine 2 saat yayınlanıyor diziler haftada, bizim için değişen bir
şey yok yani. :)
Neyse bu gereksz bilgilendirmeden sonra gelelim dizinin bizi ilgilendiren kısımlarına.


          Kendileri bir Jang Geun Suk dizisi gördüğünüz üzere...
          Geun Suk sevgim KDrama izlemeye başladığım ilk zamanlarda You're Beautiful başlamıştır takipçilerim bilir. Severim keratayı tanıdığım o uzun saçlı hali ile de severim. Ama yıllarca aynı tarzda kalıp bir de üstüne Japonca albümü yapıp gay dedikodularına maruz kaldığı dönemlerde şu saçlarını kestirsin artık diye çıldırdım her gördüğümde...
          Sonunda gül yüzlü msn ifadem saçlarını kestirmiş o şahane yakışıklı yüzü daha da bir yakışıklı çıkmış ortaya. Ben çok sevindim bu tarzına özetle. Çünkü yıllardır onun bu halini görmek istiyordum.
          Kendisinin askere gitmeden önceki son projesiymiş bu dizi aynı zamanda.
Saçların kesimi birazda onla alakalı sanırım.

Böyle sürprize can kurban değil mi ama...

           Jang Geun Suk ssi iki karaktere birden hayat veriyor dizimizde... Bir yandan kuralcı suratsız mesleği yüzünden ölümle burun buruna gelmiş bir savcıyı, diğer yandan hayatını zorluklar ile mecburiyetler ile şekillendirmek zorunda kalan bir dolandırıcıyı oynuyor.
Birbirine iki zıt karakter, bir yakışıklı ve yetenekli Jang Geun Suk.

          Dizi bana biraz düşününce Kim Kacangim yani Cheff Kim dizisini hatırlattı. Kim Kacangnim yozlaşmış bir şirketi dolandırıcı hali ile yola getirirken, dolandırıcı Sa Do Chan'ımız ise yozlaşmış bir devleti yola getirmeye çalışıyor. Romantik komedi ile gönlümüze taht kuran Geun Suk'umuz romantizm olmadan da çok güzel ilerletiyor dizimizi.


           Jang Geun Suk'a 1984'lü Han Ye Ri ssi eşlik ediyor. Sunbaesine derinden bağlı aynı zamanda alttan alttan hoşlanan dürüst savcı kızımız zamanla Sa Do Chan'ın dolandırıcı tarafına benzemiyor değil.

           Yılların kötü adamı Jung Woong In ssi ise biz taa Queen Seon Duk'tan tanıyoruz ve kıl oluyoruz...:D
Ajussi ye kötü adam olmak o kadar yapılmış ki gözümde görür görmez dedim tamam bu pislik bu...:D

         (Hemen araya bir spoi sıkıştıralım. Adam karısı bile öldürmüş ya nasıl bir vicdandır arkadaş. Dizinin sonunda adamın kötülüklerini nereye bağlayacaklar merakla beklemedeyim.)








          Ben diziyi sevdim; herşeyden önce Jang Geun Suk izlemeyi özlemişim. Senaryo olarak güzel heyecanlı merak uyandırıcı yer yer komik geçiyor. -spoi- Tabi rüşvet olayı çok basit oldu öyle uyanık adamın bu şekilde yenilmesi çok dizi vari havası verdi, orjinalliğini bozdu senaryonun ama napalım her gülün dikeni olup deyip önümüzdeki bölümleri bekliyoruz. 
           Romantik komedilerden sıkılmış ben böyle dizileri ile nefes alıyorum arada. Çok dram ve gerilim olmadan, abartılı komedi de olmadan çok güzel verilecek mesajlarda verilebiliyor demek ki istenilince.
        Bana göre dizinin en ironik yanı Lee Hong Ki'nin seslendirdiği ost... Yıllar öncesini yine You're Beautiful yıllarını hatırlattı. Güzel yıllardı güzel diziydi. Ne de olsa Hong kardeşlerindi... 



Adı: 스위치 - 세상을 바꿔라 / Seuwichi - Sesangeul Bakkwora
Bilinen Adları: Switch: Change the World
Tür: Romantik, komedi, fantastik, aile
Bölüm Sayısı: 32 (16)
Yayınlandığı Kanal: SBS
Yayın Tarihleri: 28/03/2018-17/05/2018
Yayınlandığı Günler: Çarşamba - Perşembe 22:0

Oyuncular:
  • Jang Geun Suk / Sa Do Chan - Baek Joon Soo
  • Han Ye Ri / Oh Ha Ra
  • Jung Woong In / Geum Tae Woong
OST:

  1. Crazy (Deli) - Teen Top
  2. No One (Hiç Kimse) - So Ya
  3. Blow My Mind (Aklımı Başımdan Al) - Kim Ki Ryun
  4. Raise Me Up (Beni Yükseklere Kaldır) - Lee Hong Ki

😍😍😍😍😍😍














Dipnot: 'K'ore Günlükleri GERİ DÖNDÜÜÜ..! evet...

25 Nisan 2018 Çarşamba

Super Junior İyi Ki Varlar...

Selam sevgili çingular görüşmeyeli nasıl keyifleriniz?

Hayatlarımız fesatlıklarla işgal edilmeye çalışıldığı zaman dilimine bir sırtımızı döndüren canım SuJu'm için karşınızdayım yine ben.

K-Pop 'un en önemli yapı taşlarından biri olan canımız hayat enerjimiz Super Junior'umuz geri döndü.

Dönmüş yani...

Hatta öyle bir dönmüş ki Latin Amerika tarzı ile dünyaya açılmış.

Fanlar için heyecanlı bekleyiş etkinlikleri düzenlenmiş gün gün üyelerinden seslerinden şarkı özetleri geçilerek hemde.

Peki tüm bunlar olurken 8 yıllık ELF ben neredeydim peki? Tabiki işte... yaşlanmak böyle birşey işte. Hayatın telaşından mutluluk kaynaklarımızı bile unutuyoruz.

O zaman varın bu yaşlı teyzeniz (yaş 27) biraz gençliğe dönsün ve Siwon'una sulansın. 


İşte klibimiz bu. Muhtemelen izlediniz de yinede sayfamda dursun diye koydum ben.

Latin Amerika tarzıymış anlamam ben öncelikle onu söylemek isterim. Klipteki kıyafetleri hadi bir şekilde gönül katlandı da performanslarında giydikleri beni benden aldı. Şu adamları çirkinleştirince ne geçiyor arkadaş elinize.

Hele Siwon'um hangi akılsız yine senin saçını sarıya boyadı.Uyma şu vicdansıza kıskanıyor aşkım senin siyah lepiska saçlarını... O deri pantolon o üzerindeki yazlıkçı kokoş teyze bozması gömlek vari şey nedir gözünü kaşını ayrı sevdiğim. Yakışıyor mu senin gibi karizmatik adama böyle şeyler yapma ne olur kafana taşla mı vuruyor canımın içini senin. Sağlam kafa ile yapılacak tarz değil çünkü bu...

Hepsini geçtim o hatun nasıl Siwon'umu merdiven olarak kullanır. Ekranın içine girip onun o bacaklarını kırasım geldi. 

Tüm bunlar ne demek oluyor biliyor musunuz çingular... Bir anda ergenliğe geri döndüm utanarak söylüyorum. Ama bu bana iyi geldi herşeyi tüm olgunlukları bir kenara bırakıp biraz çocuklaşmak lazımmış. Yine yüreğim yanarken bu yaşta bile SuJu'm beni eğlendirdi, mutluluk kaynaklarım tabirimi hak ettiklerini bir kez daha kanıtladılar yıllar sonra bana.

Tabi yıllar sadece beni değiş onları da yaşlandırmış. Heechul oppamız ameliyat geçirmiş, geçmişteki kaza hala yakasını bırakmamış ve performanslara katılamayacakmış. Keşke kenarda otursaydı klipteki gibi de onun o gül yüzünü göreydik. Yoksa hiç problem sağlıklı olsun bize yeter.

Şarkının İspanyolca içerikli olduğunu ilk dinlediğimde anlayacak kadar kültürlüymüşüm çok şükür...
Ama acaba ben bu şarkıyı bir kaç gün önce radyoda duydum mu hissi dürtükledi beni bakalım deneyeceğim yarın iş yerinde... Şayet radyolarda çalınıyorsa bu biz Türk fanlar için büyük nimet benden söylemesi....
SuJu'muz yurt dışı konserleri ile de çok güzel başarılar elde etmiş. İşte  o konserlerde birinde yaşanan komik bir hikaye ile yazımı sonladırıyorum.
Bana kalsa C.N.Blue Yong Hwa'nın hikayeyi anlatışı komik sadece. Yoksa ben şu batı kültürüne acayip kılım. 

DipNot: Bu arada şarkının sözleri yani iması bizim kültüre göre biraz müstescen yada bana göre öyle. Ben eski kafalı adamım. :))

23 Ağustos 2017 Çarşamba

Geldi geldi...


          Geldi geldi gözümün nuru askerden geldi. 
SuJu üyeleri sıra sıra askere giderken ahh ahh Siwon'uma sıra geliyor diye içim sızlaya sızlaya gün sayarken sonunda Siwon'um askere gitti. İki koca yıl nasıl geçer dedim. İnstagramın da paylaştığı her fotosunu beğenilere boğmak istedim. Ama bir beğenme hakkı vardı🙈

         Öyle böyle derken hayat telaşında, kardeşimin "Siwon 'un askerde kafası kopacak " cümlesi eşliğinde beni sinire gark ederken (26 yaşında kazık  kadar kız-ben- niye bu sataşmayı ciddiye alıp sinir oluyorsam artık çocuk gibi
)  iki yıl geçti. Siwoncuğum nihayet askerden döndü. O yüzden değmeyin keyfime çingular. Sizlerlede bu mutlu haberi bir de ben paylaşayım dedim.

She was Pretty gibi şahane bir dizi ile asker yolcusu olan canım Siwon'um asker dönüşü ekranlarda gözümüzü şenlendirmeye hazırlanıyormuş üstelik. 
Ekim ayında dizilerini severek izlediğimiz TvN de bir diziye başlayacakmış gülen yüzüm. Hemi de uzun bir arada sonra dizinin başrolü olacak.
         Tabi bu güzel haberi hemen hiç de hoşuma gitmeyen bir ayrıntı ile gölgelemek istiyorum hüzünle.
Siwon'uma gıcık tipsiz Kang So Ra eşlik edecekmiş sanki Kore'de başka oyuncu kalmamış gibi...
Her neyse çok kötü de olsa izleyeceğim. Bu gözler her hafta Siwon görecek taze taze daha ne isterim. Kang So Ra'ymış, Park Shin Hye'imiş, Park Shi Yoon'muş ne fark eder... 
Düşündüm de
eder ya Park Shin Hye de kartoş Park Shi Yoon da olmasın ya, bir de onlar çıkmasın başıma.
İçimdeki canavarı uyandırmayalım dimi 

           Sıra sıra vatani borçlarını ödeyip gelen SuJu üyelerimiz kıdemli Kpopcular olarak yeni bir albüm de patlatmaya hazırlanıyor biz ELF ler için... heyecanla beklemedeyim... Albümün çıkış gününde buluşmak üzere sevgili çingular...

27 Temmuz 2017 Perşembe

Bir Çeviri.... Song So Hee

Az önce youtube da öylesi gezintiler yaparken Song So Hee adında genç tatlı gür sesli bir kızcağıza denk geldim. Hitlerde yer almış bir performansı çok beğendim. Çünkü sözleri anladım. Ses de çok başarılı üstelik. Ben anlayınca sizde anlayın istedim. Bir de Kore'nin türküleri anlayarak dinleyelim bakalım.:)


밤 깊으면 너무 조용해
Gece derin ise çok sessiz
책 덮으면 너무 쓸쓸해
Kitap kapalı ise çok kimsesiz (yalnız)
불끄면 너무 외로워
Işık söner ise çok yalnız
누가 네곁에 있으면 좋겠네
Biri (kim) benim yanımda var ise yeter

이 세상 사랑없인 
Bu dünya sevgi yokmuş gibi
어이 살수있나요
Hey... yaşıyor
다른사람 몰라도
Diğer insanları bilmem de
사랑없인 난 못 살아요
Sevgi yokmuş gibi ben yaşayamam.

한낮에도 너무 허전해
Öğlen de çok anlamsız
사람 틈에 너무 막막해
İnsan kırmak çok çaresizce
오가는말 너무 덧 없어

누가 날 잡아줬으면 좋겠네
Biri (kim) benim yanımda ise yeter

이 세상 사랑없인 
Bu dünya sevgi yokmuş gibi
어이 살수있나요
Hey... yaşıyor
다른사람 몰라도
Diğer insanları bilmem de
사랑없인 난 못 살아요
Sevgi yokmuş gibi ben yaşayamam.

난 못 살아요 사랑없인
Ben yaşayamam sevgi yokmuş gibi.
불끄면 외로워
Işık söner ise yalnız 
책 덮으면 너무 쓸쓸해
Kitap kapalı ise çok yalnız 
누가 누가 네곁에 있으면 좋겠네
Biri biri (kim) benim yanımda var ise yeter
이 세상 사랑없인 
Bu dünya sevgi yokmuş gibi
어이 살수있나요
Hey... yaşıyor
다른사람 몰라도
Diğer insanları bilmem de
사랑없인 난
Sevgi yokmuş gibi ben
사랑없인 난
Sevgi yokmuş gibi ben
사랑없인 난 못 살아요
Sevgi yokmuş gibi ben yaşayamam.
사랑없인 난 못 살아요
Sevgi yokmuş gibi ben yaşayamam.


Çeviri de hatalar vardır mutlak.
 Korece kendimce öğrendim;
 profesyonel olarak hiç bir yardım almadım, alamadım. 
Sürçü lisan ettiysek affola...

16 Temmuz 2017 Pazar

Chicago Typewriter

Herşeyin mükemmel olduğu bir yapım izlemek ister misiniz? Hayatınıza anlam katacak kalbinizi buracak, abartısız söylüyorum ömür boyu özleyeceğiniz bir dizi izlemek ister misiniz?
İzlerken zamanın su gibi aktığı ne zaman başlayıp ne zaman bittiğini anlamayacağınız bir dizi izlemek ister misiniz?
Finale yaklaştıkça içinize hüzün çökecek, fark etmeden gözünüzden yaşlar süzülecek kalbinizde koca bir yangın yakıp üstümüzden tır geçmiş gibi hissetmenize sebep olacak bir dizi izlemek ister misiniz?
Tüm bu duygu yükünün en üst seviyeye gelmeden önce gizemiyle heyecanıyla eğlencesiyle, kendini pek belli etmeyen için için süzülen bromanceleri ile sizi bağlayan; tatlı kıskançlıklar yakışıklı oğlanları; Kore Tarihi, milli mücadele sevgisi ile özgürlüğün bilemedigimiz kıymetini size hatırlatıp; imkansız aşkın büyüsü ile verilen sözlerin samimiyeti ile kalbinizi fethedecek; dostluğun olağanüstü güzelliği ile sevginin size boyutlarını tattıracak bir baş yapıt izlemek ister misiniz?

O zaman sizleri Chicago Typewriter dizi izleyemeye davet ediyorum.
Utanmayıp hala izlemediyseniz tabi. Bu kadar da iddialıyım. Sanırım birazda kırıcı oldu. Ama mutlak ve mutlak izlenmeli tavsiye edilmeli bir yapım bu.

İzleyenlere ise Writing Our Stories Ost'u der susarım. Çünkü o şarkı herşeyi anlatıyor, dinledikçe tüm diziyi film şeridi gibi önünüze serip kalbinize o acıyı geri getiriyor. Varın  bir de sözlerini okuyun.:)


Hakkında başka bir şey söyleyip dizinin büyüsünü bozmak istemiyorum aslında ama yine de içimde kalmasını istemediğim şeyleri paylaşmadan da edemeyeceğim. Öncelikle oyuncuları senaryoyu teknikleri vs her şeyini çok sevdim beğendim ve başarılı buldum dizinin. Sonunu anlayamadım başta. Ama sağolsun Koreantürk izleyicileri yorumları ile beni aydınlattı ve ilk kez bir fantastik diziyi bu kadar güzel başarılı mantıklı bir finalle sonlandırdım. Ve dizi dört dörtlük oldu gözümde. (Liderin geçmişte ölürken dramatikleştirmek adına uzayan sahnesi bile gözüme batmadı abartılmasına rağmen.)

Aslında içimde bir tarafım bu kadar basit bir yazı ile bu diziyi heba etmek istemiyor ama teknik sebepler güzel bir inceleme yazısı yazmama engel. Lakin diziyi araya ramazan girince bırakmak zoruda kalmıştım. Son dört bölümün izleyince anladım ki çok özlemişim ve eminim ki çok özleyeceğim gelecekte de... kim bilir belki Allah ömrümde bir kez daha izlemeyi nasip eder. İnşallah o zaman güzel bir yazı yazarım bu sayfalara. Böyle gelecekte mutlu olma hayalleri ile ümitlenenlerin hikayesine böyle bir ümitlenme ile son veriyorum sevgili çingular...