21 Mayıs 2019 Salı

Monstrum



Orijinal adı: 물괴 - Moolgwoe
Bilinen Adı: Monstrum / Strange Object
Yönetmen: Huh Jong Ho
Yazar: Huh Jong Ho
Süre: 105 dakika
Vizyon Tarihi: 12 Eylül 2018

Oyuncular:

          1527 yılında, Kral JungJong'un döneminde vuku bulmuş bir olaya dayandırılarak hazırlanmış, fantastik, aksiyon konulu bir film Monstrum. Hem gerçekliğe dayandırılıp hem fantastik türünde olması biraz garip bir his uyandırıyor konuyu okuyunca. O yüzden biraz tarihi kaynaklarını karıştırayım dedim ama aradığımı bulamadım, bulmak için de çok zorlamadım. Meraklı arkadaşlar; http://sillok.history.go.kr/search/inspectionMonthList.do linkinden Kral Jung Jong döneminde tutulmuş tarihi kayıt defterinden araştırmalarını derinleştirebilirler. :)

           1527 yılında halk arasında bir canavar söylentisi yayılır. Dağa çıkan geri gelememektedir. Dedikodular, abartılar, korkular olayın boyutunu daha da büyütür. Ülke inanılmaz bir kaousun içine girer. Korkudan kıtlık, açlık sorunları da baş gösterir. Kral çare olarak en güvendiği adamını göreve geri çağırır ve olmadığına inandığı canavarı yok etmesi için görevlendirir.

          Film inanılmaz kanlı bir film. Param parça olmuş insanlar ve dere gibi su gibi akan kanlar filmde en çok dikkat çeken özellik. Çok kanlı olmasını saymazsak aksiyonu bol ve akıcı bir film. Mantık sınırlarını zorladığı anlarda bile izleniyor.

           Man to Man ile tanıdığım ve Kore'deki sevilen sayılan aktörlerden bir olan Park Sung Woong ssi de filmde oynuyor. Kendisinin ilk kez bir filmini izledim. Kötü adamdı, sevimsizdi. :D
Haechi ile tanıdığımız ve saygımızı kazanan aktör Lee Kyoung Young ssi de bu arada katıksız ve açgözlü bir kötü adamdı.
Başrol Kim Myung Min en başarılı olan isimdi hiç şüphesiz filmde.

          Tavsiyem bir film değil. Açgözlülüğün, kibrin sonuçlarını diğer yapımlarda gördüğümüz klasik dersler ile vermiş. Edebi anlamda diğer yapımlardan ayıran özel bir yönü yok açıkçası. Lakin kötü bir filmde değil kesinlikle.
Benim izleme sebebim tarihi gerçekliğe dayandırılmasıydı.

          Bu arada Kral JungJong bizim Jang Geum'un yaşadığı dönemin kralı. Benim için Kral Jung Jong Im Ho ssi demek. Im Ho ssi'yi göremeyince Kral Jong Jung izlememiş gibi hissediyorum kendimi.:))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder