14 Mayıs 2019 Salı

Absolute Boyfriend: Japonya, Tayvan, Güney Kore

          Zettai Kareshi yıllar önce izlediğim ama ne sebeple olduğunu hatırlamadığım bir durumdan ötürü sonunu izleyemediğim bir diziydi. Hikaye olarak ilgi çekici ve farklı bir konusu vardı. Japon mizahının özelliklerini taşıyan izlenilesi bir yapım diye hafızamda kalmıştı.

          Tayvanlı You're Beautiful sayesinde tanıdığım Jiro Wang araştırmalarımda karşıma çıktı dizi tekrar. Madem sonunu merak ediyorum hazır Çinçe'ye az buçuk kulağım alışmışken; Jiro Wang ile aradan çıkarayım niyeti beraberinde6 izlemeye koyuldum dizinin Tayvan versiyonunu.

          Dizinin bu yıl Kore versiyonu da yapılıyor bu arada. Başrollerini Yeo Jin Goo ve Bang Min Ah 'nın paylaştığı bir SBS dizisi olacak yakın zamanda kendisi. Oyuncular yeni nesil izleyiciye hitap ediyor gibi daha çok. Kore versiyonun fragmanına baktım da kadın karakter aşka düşman gibiydi. Tayvan versiyondan farklı olacağa benziyor. Şuan için izlemeyi düşünmüyorum ama biliyorsunuz bana belli olmaz.

          Neyse efendim Tayvan versiyona dönecek olursak Jiro Wang'a eşlik eden isim Gu Hye Sun ssi. Ben kendisini BOF ile tanıdım bir çok insan gibi. Dizinin başında bir Geum Jan Di atfı da yapılıyor kendisine zaten.

          Go Min Nam'ın salak saçma tavırlarını ne sebeple sergilendi Goo Hye Sun tarafından dizinin başında anlamadım ama beni asıl rahatsız eden Goo Hye Sun'a Çinçe dublaj yapılmasıydı. Yüzüne bakıp farklı bir ses duymak gerçekten insanı izlemek konusunda itiyor. Dahası Japon versiyonundaki kızla hatırladığım kadarıyla pek alakası yok gibiydi karakterin aynı zamanda.
İlk bölüm beni gerçekten çok sıktı bu sebeplerden ötürü. Ama olsundu, koymuştum kafama bir kere. Çok sıkılırsam atlar zıplar geçerdim bir şekilde. İzlenilecekti bu dizi.

          Nitekim de ilk bölümlerde bazı yerleri atlayarak geçtim. Ama zamanla dizi ben bir sardı anlatamam size. İzlerken adeta kendimle çelişkiye düştüm yer yer. İnanılmaz eğleniyor, dizinin robotunu inanılmaz sahipleniyordum. Anormal sahiplenişime kendi kendime gülüyordum, çok saçma diye. Ama bu beni daha çok eğlendiriyordu. Adeta o dünyanın içinde buldum kendimi. Diziyi izlerken final spoileri yemiş olmama rağmen bir ümit farklı yapabilirler de diyordu sonunu...

          Dizinin absürtlüğü hikayesinden ziyade karakterlerinde de kendini gösteriyordu ama Tayvan versiyonda büyüleyen, diziyi öylesine kendi lehine çeviren bir isim var ki. Bu dizi benim için eşittir Jiro Wang oldu sayesinde. Diğer karakterler çok sıradan kaldı.

          Jiro Wang'ın 3. dizisini izliyor olmama rağmen gerçekten çok yetenekli bir oyuncu olduğunu bu dizide anladım desem abartmış olmam. Duyguları ekrana yansıtmakta o kadar başarılıydı ki, adeta karakterin hissettiği duyguları izleyiciye de hissettiyordu bakışlarıyla. Hayal kırıklığı, şaşkınlığı, endişesi, yazılım ile yapılmış bir robot olmanın verdiğini saflığı çok güzel yansıttı her sahnede.
          Japon versiyonunda robot daha çok robot hissi veriyordu bana. Gülümsemesi ile hareketleri ile bir an bile şüphe edilmeyecek bir başarısı vardı Hayami Mokomichi'nin robotluk konusunda.
Jiro Wang'ın Nightly'ı ise asla şüphelenilmeyecek kadar insandı. Kendine ait bir altyazılım geliştirdiğinde daha da bir yüreğime dokundu bu yüzden belki de.
          Yanlış anlaşılmasın. İki Night karakterini de çok başarılı buluyorum ve birbirlerinden farklı olmalarını ayrıca sevdiğimi söylemek istiyorum.


          Dediğim gibi Jiro Wang çok insansıydı, hatta Instagramda sürekli cosplayler ile karşıma çıkan Jiro Wang'dan daha insansı göründü gözüme adeta. Rolü o kadar güzel kişiselleştirmiş işte kendi içerisinde.
Nightly'nin sevimli haylazlıklarından örnekler...

Not: Yazının bu kısımdan sonrası spoiler içermektedir.

           Bir robot olarak bir çok zorlu sınavla yüzleşen karakterimiz hem bizi çok güldürürken hem de çok sevdiriyordu kendisi. Aynı zamanda bir makine olmasına verilen değersizlik can sıkıyordu. Arkadaş eve aldığımız buzdolabına daha gözümüz gibi bakıyoruz biz. Zavallı robotu hep buzdolabı ile kıyasladıkları için söylüyorum. Ben geçen yıl yeni aldığım buzdolabına onların Night'a davrandığından daha iyi davranıyorum valla. Bizde teknoloji çok pahalı diye mi acaba?
Tabi ki saplantılı bir şekilde kız robota da aşık olsun da hemen demiyorum; o da çok mantıklı gelmiyor kabul de, yani o türlü işkenceleri de yapmalarına gerek yoktu bence.

          Dizide Night'a verilen değersizlik ile beraber insan oğlunun ne kadar kalleş ve çıkarcı olduğu bize bir kez daha anlatıldı şirketin patronu tarafından. Yok Night başarısız diye ikinci robot yollamalar, yok yedek Night ile habersiz yer değişiklikleri... Resmen robotu nasıl bozarız diye uğraştılar. Finalde hüzünle beraber bir de sinir vardı içimde. :)
Tam olarak bu sahnede vermek istediğim tepkiyi verdi adam. O yüzden içinde kalmadı haha...

Not:2.İzlemediyseniz bu kısmı okumamanız tavsiye edilir. "Final spoiler"

          Mantık çerçeveleri kapsamında baktığımızda dizi saçma görünüyor evet; mantık çerçevelerini kenara koyarsak da saçma olan sahneleri çoğunluktaydı. Lakin bu mantıksızlıklar ile robotun kendine oluşturduğu aşkı ile eğlenerek izlediğim dizi sonunda beni öyle bir yaktı ki; final sahnesinin çok başarılı yapıldığını itiraf etmek istiyorum. Güldük, eğlendik, saçmaladık ama ben ağlatacağını düşünmemiştim finalin. Kurgusu öyle başarılı yapılmış ki; sanki Night'ın gözünden izlemiş gibi olduk hayatını. Ve Night ile aramıza giren ayrılık...Anlatılmaz yaşanılır bir finaldi. Üzmüş olmasına rağmen çok başarılı olduğunu düşünüyorum.

Sonsuzluk deyince aklımıza gelen; 

Gerçekte olan;


Herkesin, herşeyin bir kendi sonu var oysa ki... 
Çok bencilce düşünüyoruz hayatı değil mi?

          Dizinin benim için böyle küçük bir konuk oyuncu sürprizi de vardı. Skip Beat dizisinden tanıdığım Jin Qin.


Adı: 絕對達令 (绝对达令) / Chueh Tui Ta Ling (Jue Dui Da Ling)
Tür: Romantik, komedi, bilim kurgu
Bölüm Sayısı: 19 (1,5 saatlik 13 bölümden oluşuyormuş. Ama ben 45 dk-1 saat aralığında 19 bölüm izledim.)
Yayınlandığı Kanal: FTV/GTV
Yayın Tarihleri: 08/04/2012 - 01/07/2012

Oyuncular:
  • Jiro Wang / Wan Ni Te
  • Goo Hye Sun / Guan Xiao Fei
  • Kun Da / Yan Zong Shi
  • Na Wei Xun / Lei Wu Wu
1- Mr. Perfect (Opening Theme)- Fahrenheit
2- 假裝我們沒愛過 Pretend We’ve Never Been In Love (Closing Theme) – Jiro Wang
3- 然後 Afterwards – Anthony Neely
4- 明明 Obviously – Olivia Ong
5- 完美心跳 Perfect Heartbeat – Jiro Wang
6- 在沒有你的世界 In A World Without You – Dennis Sun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder